Miejska elektryfikacja w modelach FIATa

Fiat 500e

Fiat 500e to wzór miejskiego samochodu nowych czasów. Elektryczny, zaawansowany technologicznie oraz niezwykle piękny. Rozkochuje na ulicy i za kierownicą. Maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to aż do 320 km w cyklu mieszanym WLTP i do 460km w cyklu miejskim. Linie i kształt nadwozia zostały zainspirowane poprzednimi generacjami modelu. Podobnie są rozmieszczone lampy z przodu. Fiat 500e trzeciej generacji, mimo zachowania charakterystycznego kształtu nadwozia, został znacznie powiększony, co przekłada się na przestronność wnętrza. Elektryczna „pięćsetka” posiada kompletnie nowy przód, z wyróżniającym logiem 500. Światła, wykonane są w pełni w technologii LED, zostały podzielone na dwa elementy, które znajdują się na zderzaku i masce. Podchodząc bliżej do samochodu nie znajdziemy tutaj standardowych klamek tylko subtelnie ukryte przyciski. To jedno z wielu nowoczesnych rozwiązań, które znajdziemy w Fiacie 500e. Wyświetlacz TFT przed kierowcą posiada konfigurowalną możliwość wyświetlania najważniejszych informacji i co warto podkreślić można włączyć tutaj nawigację na niemal cały ekran. System multimedialny uConnect 5 posiada bezprzewodową łączność Android Auto i CarPlay.

Fiat 600

Oficjalny debiut Fiat 600 to rewolucja w gamie marki. Ciekawy design, powrót do kolorów i niebanalnych pomysłów jest hołdem dla najważniejszych symbolów włoskiej motoryzacji. Nowy model jest mocno powiązany stylistycznie z flagowcem marki, czyli Fiatem 500. Zapożyczono tutaj wiele detali z modelu elektrycznego, co upodabnia je do siebie, ale wprowadzono też wiele unikalnych szczegółów.

Z elektrycznego modelu 500 zapożyczono górną część deski rozdzielczej, z obłymi detalami i charakterystyczną budką na zegary. Oprócz tego pojawiły się przyciski do sterowania pracą skrzyni biegów.

Fiat 600 w wersji elektrycznej wyposażony jest w baterię o pojemności 54 kWh. Generuje ona moc 156 KM. Maksymalny zasięg wynosi około 400 km w cyklu mieszanym. Cennik rozpoczyna kwota 165 000 zł. Dostępne są dwie wersje wyposażenia (RED) oraz La Prima. Samochód produkowany jest w polskiej fabryce marki w Tychach.