Besova rozpoczęła swoją działalność w lutym 2019 roku, otwierając pierwszy punkt w Bolszewie koło Wejherowa. Od tego czasu marka zdobyła serca lokalnych mieszkańców i szybko zyskała miano miejsca przyjaznego spotkaniom przy kawie oraz deserach. Właścicielka Marta Kwidzińska miała jednak większe plany — kolejnym krokiem była Gdynia.
– Gdynia była spełnieniem kolejnego marzenia o wspaniałej przestrzeni, w której smak i aromat łączy się z designem – mówi. – Unikalne miejsce w kompleksie Baltiq Plaza dodało nam wyjątkowości. Zwłaszcza że wnętrze zostało stworzone przy współpracy z Dorotą Legieć, co sprawiło, że przestrzeń ma niewątpliwie kobiecą duszą.
Jednak wszystko zaczęło się od pomysłu otworzenia lokali, które byłyby miejscami sprzyjającymi tworzeniu i podtrzymywaniu relacji międzyludzkich. Besowa miała być przystankiem, gdzie można na chwilę się zatrzymać, zwolnić, złapać oddech oraz zagłębić w rozmowy przy świeżo mielonej kawie i pysznym deserze.
Nie byłoby to możliwe, gdyby nie jeden warunek. Celem zespołu tego lokalu jest oferowanie gościom wysokiej jakości produktów opartych na tradycyjnej rzemieślniczej produkcji.
– Chęć tworzenia wyjątkowych smaków skierowała nas na rozwój u najlepszych mistrzów cukiernictwa oraz lodziarstwa w Polsce. Pomimo ogromnej ilości ofert, jakie otrzymujemy od producentów gotowych komponentów cukierniczych, trzymamy się mocno naszej idei przekazania produktu z czystą etykietą – podkreśla Kwidzińska. – Dzięki temu bezy, lody i ciasta tworzone są od podstaw bez półproduktów, przy współpracy z lokalnymi dostawcami kawy, owoców i nabiału. By zapewnić wysoką jakość współpracujemy z lokalnymi producentami począwszy od kawy wypalanej w pobliskiej palarni, po dostawców świeżych owoców, nabiału.
W menu Besovej można znaleźć m.in. bezy, torty nowoczesne, makaroniki, lody rzemieślnicze oraz praliny, z których lokal stał się słynny. Co więcej, każdego tygodnia organizowane są „tłuste czwartki” z podkręconą wersją tradycyjnych pączków. Ale to nie wszystko, co ta marka ma do powiedzenia na trójmiejskim rynku, gdyż w planach ma jeszcze inne nowości, co pozwoli na poszerzenie oferty zarówno dla klientów indywidualnych, jak i firm.
– Dwa lata temu skierowaliśmy swoje usługi na współpracę z restauracjami i kawiarniami, dostarczając lody rzemieślnicze oraz desery. Oferujemy również kompleksowe usługi organizacji słodkich stołów na przyjęciach okolicznościowych oraz firmowych. Stale poszerzamy grono naszych odbiorców i jesteśmy otwarci na kolejne inspirujące współprace – zapewnia Kwidzińska.