Co mogę zrobić ze starymi płytami CD? Czy fusy po kawie mogą się do czegoś przydać? A może stare palety i urządzenia elektroniczne można wykorzystać w kreatywny sposób? A może ktoś będzie te przedmioty chciał? Odpowiedzi na te pytania dostarcza projekt _Z głową, wdrożony przez gdyńską agencję reklamową Studio 102.

Zastanawialiście się kiedyś nad tym czy przedmioty należące do was mogą zyskać nowe zastosowanie? Zagadnienie ciekawe i frapujące. Jesteś kreatywny? Może chcesz komuś pomóc? Warto pomyśleć nad takimi rozwiązaniami, które nie tylko pozwolą nam zaoszczędzić pieniądze, ale też dadzą możliwość stworzenia nowych relacji. 

Niepotrzebne ubrania? Nieudane prezenty gwiazdkowe? A może coś co Ci się znudziło? Opcji jest wiele, a rozwiązań równie dużo. W życiu każdego człowieka pojawia się czasem pytanie „Co z tym zrobić?”. I nie zawsze łatwo jest znaleźć na nie odpowiedź. _Z głową pozwoli Ci nawiązać kontakt z osobami zainteresowanymi niepotrzebnymi Ci przedmiotami, albo podda pomysł jak efektywnie je wykorzystać.

Co można zrobić, na przykład, ze starymi książkami? Można je oddać do antykwariatu albo biblioteki, jeżeli są coś warte. A co jeśli nie? Możemy je spalić. Są jednak tacy ludzie, którzy na myśl o tym dostają gęsiej skórki, bo zwyczajnie im ich szkoda. Jednakże nie ma już miejsca w domu, a Ty chcesz kupić nową lekturę do swojej kolekcji. Co wtedy? Podążaj na trendami, zbuduj ścianę z książek! To nie jest żart. Wszystkie przedmioty codziennego użytku można ponownie wykorzystać. 

Rozwiązań jest wiele, a podsunąć je ma za zadanie właśnie platforma z głowa.com. Założeniem jest umożliwienie internautom wycieczki po interaktywnym domu, gdzie będą mogli odszukać przedmioty codziennego użytku i dowiedzieć się, w jaki sposób się ich pozbyć. Twórcy projektu pracują też nad wyszukiwarką, dzięki której internauci będą mogli dowiedzieć się gdzie i jak pozbyć się przedmiotów, których już nie potrzebują. Może zechcą się nimi wymienić? Po wpisaniu niechcianej rzeczy, użytkownik dostanie listę możliwości wraz ze wszystkimi niezbędnymi informacjami i bezpośrednim kontaktem do wykonawców. Będzie miał również możliwość wrzucenia zdjęcia, które zostanie przypisane do konkretnej kategorii produktów. 

- Większość dostępnych materiałów informacyjnych nie rozwiązuje problemu produktów, które nie podlegają segregacji. Spacer po naszym wirtualnym domu uświadamia, że podejmując decyzję zakupową, warto wybierać produkty, których opakowania podlegają ponownemu przetworzeniu lub wykorzystaniu. Chcemy żeby myślenie o środowisku w kontekście odpadów stało się modnym stylem życia – mówią Tomasz Smogrowicz i Łukasz Murawski, twórcy zglowa.com.