BMW Seria 8 i nowa generacja BMW X5 – w salonie BMW Zdunek w Gdyni odbyła się uroczysta premiera tych dwóch wyczekiwanych samochodów. Imprezę prowadził ambasador BMW Zdunek – komentator sportowy Mateusz Borek. W prezentacji nowych modeli wtórował mu Maciej Kaczmarek, instruktor jazdy z zespołu BMW Polska.

BMW otwiera nowy dla siebie rozdział w dziedzinie samochodów sportowych. Po wielu latach rynkowej nieobecności, do oferty BMW powraca Seria 8, która nawiązuje do historycznego modelu e31 z 1989 roku i stanowi współczesne wskrzeszenie tamtej legendy. Mimo niezaprzeczalnego piękna nowej Serii 8, jej stylistyka nie jest już tak szokująca jak miało to miejsce z klasyczną “ósemką” w latach 90-tych, która prezentowała się wówczas jak samochód “nie z tej ziemi”. 

Mimo zaprzeczeń ze strony BMW, trudno nie odnieść wrażenia, że jest to raczej kontynuator Serii 6, tylko z wyższym oznaczeniem. “Ósemka” we współczesnym wydaniu to duże, ekskluzywne coupe typu GT z wyraźnie usportowionym charakterem. Dla porównania, dealer BMW Zdunek podczas premierowego pokazu, zaprezentował również klasyczny model 840Ci z lat 90-tych, który wzbudził nie mniejsze zainteresowanie, niż nowe wcielenie.

Seria 8 oferowana będzie na początek w dwóch wersjach silnikowych. Benzynowe M850i xDrive Coupé z nowym silnikiem 4.4 litra w układzie V8 o mocy 530 KM (0-100 km/h w 3.7 sek, 250 km/h) oraz BMW 840d xDrive Coupé z sześciocylindrowym rzędowym silnikiem wysokoprężnym o pojemności 3 litrów i mocy 320 KM (0-100 km/h w 4.9 sek, 250 km/h). Podstawowa cena modelu Serii 8 rozpoczyna się od 476 000 zł. Wkrótce do oferty dołączy również odmiana Cabrio z otwartym nadwozie, wyczynowa wersja M8 oraz model 4 drzwiowy Gran Coupe.

Drugim debiutantem jest jeden z najważniejszych modeli dla BMW, czyli X5. Prekursor klasy SAV trafił po raz pierwszy na rynek niemal 20 lat temu i od tamtego czasu znalazł ponad 2.2 miliona nabywców. Czwarta generacja, jak zapewnia producent, to kompletnie nowy samochód. Jest dłuższy, szerszy i wyższy od poprzednika, powiększeniu uległ także rozstaw osi. Jedną z najważniejszych nowości jest pakiet off-road, dzięki któremu X5 zmienia się z dostojnego SUV-a w rasowe auto terenowe. 

Na chwilę obecną, w polskiej ofercie pojawi się X5 xDrive40i z 6-cylindrowym rzędowym silnikiem benzynowy o mocy 340 KM i pojemności 3 lirów. Ponadto dwie wersje wysokoprężne: X5 xDrive30d (3.0, R6, 265 KM) i X5 M50d (3.0 R6, 400 KM). Opcjonalnie, nowe X5 może być doposażone w trzeci rząd siedzeń. Cena rozpoczyna się od 330.800 zł.