GT3 RS i GT2 RS to wzbudzające najwięcej emocji modele słynnej 911-tki. Stworzone z myślą o kulcie motorsportu na publicznych drogach – oferują pasję, emocje i wyjątkowe doznania z jazdy, które zostały niemal w pełni przeniesione z toru wyścigowego i najbardziej wyczynowych modeli wyścigowych. Te niezwykłe modele trafiły ostatnio do Porsche Centrum Sopot, skąd pojadą do prywatnych garaży swoich nabywców.
W maju, w Sopocie, gościły kolejne egzemplarze limitowanego modelu GT2 RS – tym razem w kolorze czerwonym i z dodatkowo odciążającym pakietem Weissach. Do salonu trafił też pierwszy egzemplarz nowej generacji GT3 RS.
- To koniec pewnej epoki – takich samochodów już nie będzie. 700 koni mechanicznych w GT2 RS lub ponad 500 w wolnossącym GT3 RS. Cała produkcja rozeszła się na pniu i obu modeli nie ma i nie będzie już w oficjalnej sprzedaży
– mówi Paweł Chałupka, dyrektor zarządzający Porsche Centrum Sopot.
GT3 RS to najnowsze dzieło inżynierów z Weissach. To samochód sportowy o wysokich osiągach, który bazuje na 911 GT3. Został on jednak dodatkowo zmodyfikowany – jednostka napędowa o pojemności 4 litrów i mocy 520 KM pozwala przyspieszyć od 0 do 100 km/h w ciągu 3,2 s, a maksymalna prędkość wynosi 312 km/h.
Nowe GT3 RS to także nowy rekord na północnej pętli Nurburgringu – wynik 6:56,4 minuty jest o 24 sekundy lepszy rezultat niż czas osiągnięty przez poprzedni model GT3 RS. Ceny nowego GT3 RS rozpoczynały się od 980 400 zł. Wartość prezentowanego egzemplarza, w kolorze Lizard Green (18 365 zł dopłaty) wyniosła blisko 1,3 mln złotych.
Do końca roku, unikatowe modele serii GT, jeszcze kilkakrotnie pojawią się w Porsche Centrum Sopot. W sopockim salonie Porsche regułą stała się sprzedaż najbardziej wyjątkowych i unikalnych modeli tej marki. Wśród wydanych klientom aut, tylko w ostatnich kilku latach były już między innymi takie modele jak Porsche 918 Spyder czy GT3 Touring.
Wyjątkowe samochody regularnie trafiają też do Porsche Approved, salonu z samochodami używanymi. Prawdziwą perełką jest aktualnie Porsche Cayman GT4 z symbolicznym przebiegiem niespełna 3 tys. km. Samochód z silnikiem benzynowym o pojemności 3.8 l i mocy 385 KM wyceniony został na 570 tys. zł. Cayman GT4 jest doskonałą alternatywą dla większego 911 GT3 RS i z pewnością jest jednym z lepszych samochodów, którymi można wyjechać z salonu i pojechać prosto na track day, ale też jeździć „z dreszczykiem” po drogach publicznych.
W Porsche Approved często można też dostać samochody, którymi jeździły znane osobistości. To najczęściej samochody w topowych odmianach, ciekawie skonfigurowane. W ofercie była m.in. Panamera GTS Marcina
Gortata oraz 911 Targa i 911 Carrera S należące do Wojciecha Modesta Amaro.
Sopocki salon Porsche Approved to pierwszy w Europie Środkowo-Wschodniej oficjalny punkt sprzedaży używanych Porsche. Można w nim znaleźć od kilkuletnich Porsche 911, przez używane modele Cayenne, aż po edycje limitowane czy samochody przygotowywane na indywidualne zamówienie - nie do kupienia w żadnym innym miejscu.
Porsche Approved to program certyfikowanych samochodów używanych. Aby auto mogło być objęte programem, musi spełnić szereg rygorystycznych warunków. Każdy samochód, zanim trafi do klientów, jest przenalizowany pod kątem aż 111 punktów weryfikacyjnych.