Przepastny bagażnik, mnóstwo miejsca zarówno z przodu jaki z tyłu, bardzo dobre osiągi i właściwości jezdne, ale bez “użytkowego” wizerunku wersji kombi. Najnowszy, obecny w Trójmieście, model w gamie BMW nazywa się Seria 6 Gran Turismo. Z salonu BMW Zdunek odebraliśmy najmocniejszą wersję z trzylitrowym silnikiem benzynowym.

W gamie producenta 6 GT zastępuje on nie do końca lubiany model 5 GT. Poprzednik był czymś w rodzaju luksusowego, dużego hatchback’a. Była to taka “Piątka” ze sportowym plecakiem. Nowy model reprezentuje podobne założenia, ale poprawiono w nim to, na co narzekano w przypadku poprzednika. 6 GT jest niższa, bardziej sportowa i obszerniejsza w środku. Wciąż jednak pozostaje modelem niszowym, który trafia w gust indywidualisty, poszukującego swoistej mieszanki luksusowej limuzyny z autem typu coupe. 

Z założenia konstrukcyjnego, 6 GT to samochód przeznaczony do dalekich podróży, stąd przydomek GT – Gran Turismo. Bagażnik ma pokaźne 610 litrów pojemności – to o 110 litrów więcej niż w 5 GT. Komfortowa szerokość w pierwszym rzędzie sprawia, że kierowca i pasażer są od siebie odseparowani, a w drugim przekłada się to na możliwość podróży, także 3 osób. Co warte podkreślenia – mimo opadającej linii dachu, podróżujący z tyłu – nie powinni narzekać na brak miejsca nad głową.

Układ jezdny zestrojono pod kątem jak najbardziej komfortowego przemieszczania się, chociaż “szóstka” jak każde BMW, potrafi zachować się również sportowo. Wyposażenie standardowe obejmuje pneumatyczne zawieszenie tylnej osi z automatyczną regulacją poziomu zawieszenia – taki układ zamontowany był w testowanym egzemplarzu. Opcjonalnie oferowane jest zawieszenie pneumatyczne obu osi oraz dynamiczna kontrola amortyzatorów pozwalające jeszcze bardziej podnieść komfort jazdy.

Silniki oferowane w nowym BMW 6 GT wyposażone są w technologię TwinPower Turbo i dostępne są standardowo z 8-stopniową skrzynią Steptronic. Testowany egzemplarz to wersja 640i, czyli obecnie, najmocniejszy dostępny wariant. Sześciocylindrowy rzędowy silnik benzynowy ma pojemność 3,0 l i generuje 340 KM mocy oraz maksymalny moment obrotowy 450 Nm. BMW 640i Gran Turismo osiąga setkę w nieco ponad 5 sekund.

Podstawowa cena za 6 GT, w wydaniu 630i (z 2-litrowym, benzynowym silnikiem 258 KM) to wydatek 267 800 zł. Katalog modelu 640i otwiera kwota 335 200 zł za wersję z napędem na tylną oś oraz 347 600 zł za 4-napędową odmianę xDrive. Prezentowany egzemplarz wyceniony został przez
BMW Zdunek na 449 544 zł.