Atrakcyjne połączenie elegancji i praktycznych możliwości – tak w skrócie można scharakteryzować Jaguara XF Sportbrake. Najnowsze kombi w gamie brytyjskiego producenta uroczyście zaprezentowano w salonie British Automotive w Gdańsku. Motoryzacyjni eksperci wieszczą w nim godnego konkurenta dla wielkiej niemieckiej trójki -  BMW serii 5 Touring, Mercedesa Klasy E Kombi i Audi A6 Avant.

Kombi w rodzinie Jaguara to rzadkość. Dotychczasowe próby z tym rodzajem aut były, poza małymi wyjątkami, średnio udane, stąd też motoryzacyjny świat czekał na nowego XF Sportbrake z ciekawością. Po prezentacji i pierwszych jazdach eksperci orzekli jednoznacznie - powrót Jaguara do segmentu kombi klasy premium jest nadzwyczaj udany!

Design modelu XF Sportbrake łączy profil w stylu coupé z silnym poczuciem dynamiki. Aerodynamicznie wyprofilowane boki, mocna linia, gładko zintegrowany spojler i diodowe lampy tylne sprawiają, że Sportbrake ma zdecydowany i praktyczny charakter. Jeśli chodzi o praktyczność, to Jaguar wysoko stawia poprzeczkę. 

Panoramiczny dach ma powierzchnię 1,6 m2, pasażerowie tylnej kanapy mogą korzystać z powiększonej przestrzeni na kolana i głowę, a bagażnik może pomieścić 565 litrów bagażu, zaś szeroka gama akcesoriów w znacznym stopniu zwiększy możliwości wykorzystania "kufra". Ponadto, kiedy złożymy tylną kanapę to pojemność bagażnika wzrośnie do 1700 l. 

Jeżeli to wciąż mało, to Jaguar przygotował, jako opcję, dodatkowy bagażnik dachowy o pojemności 320 l. Na dachu maksymalnie możemy przewieźć 100 kg. Opcjonalnie na wyposażeniu są również proste w obsłudze i montażu dachowe uchwyty na rowery oraz elektrycznie wysuwany spod zderzaka hak holowniczy przystosowany do ciągnięcia przyczepy o masie do 2000 kg. 

Funkcja filtracji i jonizacji powietrza w kabinie zapobiega przedostawaniu się do wnętrza pojazdu zanieczyszczeń, chroniąc zdrowie i dobre samopoczucie, zaś sterowanie gestami pokrywą bagażnika i roletą przeciwsłoneczną panoramicznego dachu podkreślają, jak ważna dla projektantów modelu XF Sportbrake była wygoda klientów.

Nowy XF Sportbrake bazuje na sukcesie swego protoplasty i wyposażony jest w zaawansowane technologie napędu na wszystkie koła (AWD). Tylne zawieszenie pneumatyczne z systemem samopoziomowania jest oferowane jako element wyposażenia standardowego, a opcjonalny system Configurable Dynamics pozwala kierowcom dostroić ustawienia układu kierowniczego, przekładni i przepustnicy. 

Najbardziej ekonomiczną jednostką jest łączony z tylnym napędem 163-konny silnik wysokoprężny Ingenium z turbosprężarką, który gwarantuje – wg. producenta - zużycie paliwa wynoszące 4,5 l/100km. Na drugim końcu spektrum silników znajduje się 380-konny doładowany silnik benzynowy V6 z 8-biegową przekładnią automatyczną ZF, rozpędzający samochód do 100km/h w 5,5 sekundy.