BMW X4 SPLENDOR W STANDARDZIE
Gdy w 2008 roku debiutowało BMW X6 wielu ekspertów powątpiewało w sukces tego oryginalnego auta. Mariaż stylistyczny masywnego nadwozia typowego dla SUV-ów z młodzieńczą fantazją charakterystyczną dla samochodów typu coupe okazał się strzałem w 10. Do tego stopnia, że bawarski koncern postanowił pójść utartą już ścieżką i stworzył podobny model, tyle że o rozmiar mniejszy. Mowa o BMW X4, którym mieliśmy przyjemność jeździć dzięki uprzejmości Bawaria Motors Gdańsk.
Wygląd każdego samochodu to rzecz gustu. Nam jednak sylwetka BMW X4 wyjątkowo się podoba. Z pełną odpowiedzialnością można stwierdzić, że jest to designerskie dzieło sztuki - piękna linia nadwozia, styl, charakter, wysublimowana estetyka wnętrza.
BOGATE WYPOSAŻENIE
BMW X4 to zgrabne, ładne i zadziorne auto. Szczególnie z dwulitrowym "benzyniakiem" o mocy 245 KM. Taka właśnie wersja czekała na nas przed salonem przy alei Grunwaldzkiej w Gdańsku. To samochód demonstracyjny, wystawiony na sprzedaż w programie BMW Premium Selection, a to gwarancja doskonałego stanu technicznego.
Testowany egzemplarz pochodzi z 2017 roku i został wyceniony przez Bawaria Motors na 235.900 zł brutto. Na pokładzie m.in. pakiet M Sport, pakiet aerodynamiczny M, skórzana, sportowa kierownica M, 19'calowe felgi, sportowe, ogrzewane fotele skórzane, kamera cofania, reflektory biksenonowe, sportowa automatyczna skrzynia biegów i funkcja auto start stop.
DYNAMIKA W GENACH
Wystarczy nacisnąć pedał gazu, aby BMW X4 znalazło się w swoim żywiole. 8-stopniowa sportowa skrzynia Steptronic pozwala w pełni wykorzystać potencjał silnika - BMW X4 xDrive28i przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,4 s. Przy dużych prędkościach dodatkowe ósme przełożenie obniża obroty, a tym samym także zużycie paliwa i poziom hałasu silnika.
Silnik potrafi być spokojny i delikatny, majestatycznie i spokojnie rozpędzać samochód, ale potrafi też kręcić się do 7000 obr/min i pokazać sportowy charakter. Dwulitrowy, turbodoładowany silnik doskonale pracuje w każdym zakresie obrotów, co niewątpliwie jest zasługą technologii Twin Scroll.
PEWNOŚĆ NA DRODZE
Inteligentny napęd na cztery koła BMW xDrive zapewnia doskonałą trakcję. W ułamku sekundy xDrive zmienia adekwatnie do sytuacji rozdział siły napędu na obie osie, gwarantując optymalną przyczepność kół do podłoża. Szeroki rozstaw kół BMW X4 i jego pięciowahaczowa oś tylna umożliwiają ponadto duże prędkości na zakrętach przy niewielkich przechyłach karoserii.
Ponadto samochód wyposażony jest w adaptacyjny sportowy układ kierowniczy i układ Performance Control, który odpowiednio rozdziela na zakrętach napęd i siłę hamowania na poszczególne koła. Można powiedzieć, że samochód „wkręca się” w zakręt, co zwiększa bezpieczeństwo i dynamikę jazdy.
SPORTOWE DNA
Dynamiczna kontrola amortyzatorów i jej tryby Eco Pro, Comfort, Sport i Sport+ umożliwiają indywidualny wybór właściwości jezdnych. Najwięcej frajdy sprawia oczywiście tryb Sport+. Tutaj zawieszenie wyraźnie się utwardza, układ kierowniczy stawia większy opór, skrzynia biegów częściej utrzymuje silnik w wyższych partiach obrotowych, pedał gazu jest bardziej wyczulony, a kontrola trakcji zostaje domyślnie uśpiona, można ją też odłączyć całkowicie.
Poziom adrenaliny rośnie i zaczyna się zabawa, której jednak nie polecamy kierowcom z mniejszym doświadczeniem. Jak przystało na samochód z segmentu Premium, BMW X4 wyposażony jest w szereg systemów asystujących kierowcy, posiada działające na bazie kamery funkcje ostrzegania przed zjechaniem z pasa ruchu, funkcję ostrzegania przed kolizją oraz ostrzeganie przed pieszymi z miejską funkcją hamowania.
W ŚRODKU
Wnętrze BMW X4 jest wygodne. Mimo „ściętego” nadwozia, z tyłu komfortowo podróżuje dwoje pasażerów o wzroście około 180 cm. Designerzy BMW poprawili też widoczność z tyłu, co było największą bolączką w przypadku modelu X6. Fotele są bardzo wygodne, a podparcie lędźwiowe docenimy w długiej trasie. X4 jest też samochodem bardzo dobrze wyciszonym. Szybka jazda autostradą nie przeszkadza w swobodnej rozmowie.
BMW X4 zwraca na siebie uwagę. Łączy lifestyle z osiągami przy ekstrawertycznej stylistyce. Łączy to, czego w tym segmencie nikt jeszcze nie połączył: moc typową dla X z estetyką klasycznego coupé. Efektowna, aczkolwiek nieco kontrowersyjna sylwetka, wysyła do otoczenia jasny komunikat, że właściciel tego samochodu słowa takie jak sztampa i schemat, ma wpisane do swojego prywatnego słownika wyrazów obcych.