RANGE ROVER VELAR EMOCJE I ADRENALINA W STANDARDZIE
Stylistyka nadwozia, obok której nie można przejść obojętnie. Design wnętrza zachwyca nowoczesnością i innowacyjnością. Całość to elegancki i luksusowy SUV średniej wielkości z emocjami wpisanymi w DNA marki. Range Rover Velar zadebiutował w Trójmieście.
Uroczysta premiera samochodu w gdańskim salonie autoryzowanego dilera, firmy British Automotive, przyciągnęła tłumy gości zainteresowanych tym długo oczekiwanym i uznawanym za przełomowe autem.
AMBASADOR KUSZNIEREWICZ
Gościem specjalnym był Mateusz Kusznierewicz. Nasz mistrz olimpijski w żeglarskiej klasie Finn został Ambasadorem samochodu Range Rover Velar.
- Miałem okazję nie tylko zobaczyć ten samochód, ale też nim jeździć. Przyznam szczerze, że wrażenia są niesamowite, a sam samochód i marka idealnie wpisują się w styl życia jaki prowadzę. Marka Land Rover wspiera żeglarstwo, najsłynniejszy projekt to załoga startująca w Pucharze Ameryki na katamaranie Land Rover BAR. Tym bardziej wielka to dla mnie przyjemność, że zostałem Ambasadorem modelu Velar – mówił Mateusz Kusznierewicz.
Nasz mistrz olimpijski opowiedział gościom o swojej karierze, drodze do sukcesów oraz o prowadzonej przez siebie Akademii Kusznierewicza, w której dzieci poznają tajniki żeglarstwa, rozwijają pasje i umiejętności, uczą się współpracy, kreatywności i odpowiedzialności. To wszystko przy wsparciu marki Land Rover, która została oficjalnym partnerem Akademii Kusznierewicza.
LUKA WYPEŁNIONA
Tym samochodem brytyjski producent wypełnił lukę między mniejszym modelem Evoque a większym Range Roverem Sport. Projektanci podkreślają jednak, że Velar nie jest ani większą odmianą tego pierwszego, ani mniejszą wersją drugiego. To zupełnie nowy, opracowany od podstaw model, który ma konkurować przede wszystkim z takimi samochodami, jak Porsche Macan, BMW X4, Mercedes GLC, czy bliźniaczy Jaguar F-Pace.
Czym wyróżnia się Range Rover Velar? Przede wszystkim niekwestionowanym designerskim rodowodem. Opadający tył nie jest tak wyraźnie zarysowany jak np. w BMW X4, dzięki czemu cała linia nadwozia jest stonowana, ale wyraźnie nowoczesna i dynamiczna. Nowy model brytyjskiej marki jest także jej najbardziej opływowym samochodem w historii. Nowością są reflektory laserowe, które są w stanie oświetlić drogę przed samochodem nawet na odcinku 500 metrów.
INNOWACYJNE
WNĘTRZE
Designerskie DNA widoczne jest również w detalach takich, jak np. tapicerka z zupełnie nowej mieszanki składającej się w 30% z wełny i w 70% z poliestru. Opcjonalnie można też wybrać skórzaną tapicerkę Windsor z przeszyciami w kształcie diamentu. Uwagę zwraca płaska powierzchnia deski rozdzielczej, odchylona efektownie w stronę przedniej szyby.
W centralnym miejscu umieszczone są dwa ekrany dotykowe systemu multimedialnego Touch Pro Duo po 10 cali każdy, zapewniające intuicyjną obsługę większości pokładowych systemów. A na pokładzie m.in. ultraszybka sieć Ethernet, internet 4G, audiofilskie nagłośnienie marki Meridian, systemy wspomagające kierowcę - adaptacyjny tempomat z funkcją jazdy w korkach, system hamowania awaryjnego z wykrywaniem pieszych, system wykrywający ruch podczas cofania, czy system monitorujący stan koncentracji kierowcy.
DESIGN I MULTIMEDIA
Skoro jesteśmy już w środku, to warto zwrócić uwagę na fotele. To prawdziwe dzieła sztuki będące wspólnym dziełem firm B&B Italia i Herman Miller – ta pierwsza to ikona światowego designu, druga zaś słynie z rozwiązań ergonomicznych i produkcji jednych z najlepszych na świecie foteli biurowych.
Opcjonalny system multimedialny tylnych siedzeń wykorzystuje dwa 8-calowe ekrany zamontowane w zagłówkach przednich foteli, na których można oglądać filmy oraz telewizję cyfrową. Każdy z ekranów sterowany jest oddzielnie. System jest wyposażony także w 2 porty USB 3.0, wejście HDMI oraz MHDL (Mobile High-Definition Link), który obsługuje większość urządzeń mobilnych. Dodatkowo do systemu przynależą jeszcze dwie pary bezprzewodowych słuchawek.
NOWE TECHNOLOGIE
Wysmakowany design idzie w parze z zaawansowaną technologią. Widać to chociażby w drzwiach, a w zasadzie w klamkach. Klamki – delikatnie podświetlone diodami LED – wysuwają się szybko po odblokowaniu zamka za pomocą pilota lub po naciśnięciu umieszczonego w nich dyskretnego przycisku, a przy otwieraniu drzwi łagodnie odchylają się do przodu.
Technologia ma także wpływ na właściwości jezdne. System Adaptive Dynamics zapewnia wysoką dynamikę i komfort prowadzenia poprzez monitorowanie położenia kół i ruchów nadwozia do 500 razy na sekundę. Z kolei system selektywnego sterowania momentem hamującym koła Torque Vectoring umożliwia dynamiczne pokonywanie zakrętów poprzez zredukowanie podsterowności za sprawą kontrolowanego przyhamowywania kół od wewnętrznej strony zakrętu.
W TERENIE
Pod maską Range Rovera Velara znajdą się silniki zarówno benzynowe, jak i wysokoprężne. Jeśli chodzi o diesle to w ofercie są silniki dwulitrowe o mocy 180 KM i 240 KM oraz silnik o pojemności 3 litrów i 300 KM. Jeśli wolisz benzynę to możesz zadowolić się wersją dwulitrową o mocy 250 KM lub topową wersją, która z trzylitrowego silnika jest w stanie wykrzesać 380 KM, co w połączeniu z 8-biegową przekładnią i napędem na cztery koła pozwoli rozpędzić brytyjskiego SUV-a do "setki" w 5,7 sekundy!