LAND ROVER DISCOVERY SPORT TERENOWE GENY ODKRYWCY

Znakomite prowadzenie, ponadprzeciętne zdolności terenowe, wysoki poziom bezpieczeństwa to największe zalety Land rovera Discovery Sport. A gdy do tego dodamy przestronne nadwozie z opcjonalnym trzecim rzędem siedzeń, ekonomiczne silnik oraz oryginalny angielski styl, otrzymamy auto, z którego nie chce się wysiadać. 

Ceny nowego Discovery Sport zaczynają się od 190 tys. zł. Z salonu British Automotive w Gdańsku odebraliśmy dwulitrowego diesla o mocy 180 KM. To co zaskoczyło nas najbardziej to spalanie. Było to pozytywne zaskoczenie. W cyklu mieszanym samochód zadowolił się średnio 8 l/100 km. W trasie osiągnęliśmy wynik 6,3 l/100 km. Biorąc pod uwagę gabaryty i wagę auta jest to wynik nadzwyczaj satysfakcjonujący. 

Niewątpliwie jest to zasługa seryjnego systemu start-stop oraz dostępnego w opcji układu Active Driveline, który płynnie przekazuje napęd na jedną lub obie osie. Dwulitrowa jednostka jest dynamiczna i bardzo sprawnie rozpędza ważące prawie 1,8 tony auto. Pomaga jej idealnie zestrojona, 9-stopniowa automatyczna skrzynia biegów, a zabawa manetkami do zmiany przełożeń dostarcza miłych wrażeń. 

Ten samochód nie tylko świetnie jeździ, ale i wygląda. Jest zwarty, aerodynamiczny, a o jego wyjątkowych terenowych możliwościach, charakterystycznych dla wszystkich Land Roverów, mówiło się jeszcze na długo przed premierą. Kształt nadwozia opracowano tak, by samochód miał duży prześwit oraz korzystne wartości kątów natarcia, zjazdu i kąta rampowego, a także najwyższą w tym segmencie zdolność brodzenia do głębokości 600 mm. 

We wszystkich wersjach z napędem na 4 koła dostępny jest, znany z Discovery oraz Range Roverów, system Terrain Response - to elektroniczny mózg terenowej jazdy. Dostosowuje on pracę podzespołów (układów kierowniczego i hamulcowego, przepustnicy, skrzyni biegów, dyferencjału i systemu stabilizacji toru jazdy) do specyfiki terenu. Ma zaprogramowane tryby do jazdy po błocie, śniegu lub piachu. 

Pełny zestaw systemów ułatwiających jazdę terenową Discovery Sport obejmuje: Hill Descent Control (HDC) i Gradient Release Control (GRC) ułatwiające zjazd ze wzniesienia, Wade Sensing – czujnik poziomu lustra wody oraz Roll Stability Control (RSC) – system zapobiegający dachowaniu. Skuteczność w terenie podnoszą także: elektroniczna stabilizacja toru jazdy i kontrola trakcji.

Nie ukrywajmy - zdecydowana większość klientów bardziej jednak doceni gniazda 12V i gniazda USB, dzięki którym można podładować laptopa, niż sensor głębokości wody. Ponadto pokładowy system informacyjno - multimedialny potrafi obsługiwać liczne aplikacje sieciowe, zarówno pod Androidem, jak i systemami Apple. 

W nowym Discovery Sport debiutują liczne innowacje Land Rovera, takie jak wielowahaczowa tylna oś nowej generacji, zaawansowana poduszka powietrzna chroniąca pieszych, zupełnie nowy system multimedialny z ekranem dotykowym oraz nowoczesna, wykonana z wysoko wytrzymałej stali i lekkiego aluminium konstrukcja nadwozia, zapewniająca znakomite osiągi, bezpieczeństwo i wydajność.