Szwedzki mocarz
Najbardziej luksusowy model w historii Volvo i jeden z najbardziej oczekiwanych modeli tej marki w historii - tak można określić najnowsze wcielenie modelu XC 90. Uroczysta premiera największego SUV-a w gamie szwedzkiego producenta odbyła się w salonie Volvo Drywa. Ceny XC90 zaczynają się od 229 900 zł.
Nowe Volvo XC 90 ma uczynić szwedzkiego producenta czołowym graczem na rynku dużych SUV-ów? Plany ambitne, ale XC 90 ma wszelkie predyspozycje, aby tak się właśnie stało. Podobnie jak poprzednik, nowe XC90 jest dostępne w wersji 7-osobowej. Drugi i trzeci rząd siedzeń jest przesuwny, a fotele w ostatnim rzędzie mają gwarantować komfort pasażerom o wzroście do 170 cm.
Nowe XC 90 jest pierwszym modelem Volvo zbudowanym na platformie podwoziowej SPA. Jak twierdzą inżynierowie dzięki niej samochód jest lżejszy, bezpieczniejszy i ma więcej miejsca w środku, można też dowolnie dostosowywać do naszych preferencji lub warunków na drodze takie parametry samochodu jak przedni i tylny zwis, rozstaw osi, czy wysokość. Warto dodać, że prześwit podwozia to prawie 24 cm, ale podczas wolnej jazdy w terenie możemy podnieść samochód do 28 cm, o ile oczywiście jedziemy wersją z układem regulowania wysokości zawieszenia.
XC 90 to najbardziej luksusowy model w historii Volvo. Widać to w każdym kawałku, od pięknej i eleganckiej formy, przez to co pod maską, po urzekające wnętrze. Kokpit zachwyca jakością wykonania, ergonomią, funkcjonalnością i pięknym wzornictwem, którego dominującym elementem jest dotykowa konsola centralna. Konsola ma tylko kilka podstawowych przycisków nawigacyjnych. Cała reszta funkcji dostępna jest za pośrednictwem ekranu dotykowego.
Volvo XC90 wyposażone jest mocne, dwulitrowe, czterocylindrowe jednostki z nowej gamy Drive-E. Samochód na razie dostępny jest z silnikami Diesla o mocy 190 i 225 KM. Wersje benzynowe dysponują mocą 320 KM. W późniejszym okresie będzie dostępna także wersja hybrydowa, w której silnik elektryczny będzie współpracował z najmocniejszą jednostką benzynową. XC90 dostępny jest zarówno w wersji AWD, jak i FWD. Topowa odmiana XC90 osiąga „setkę” w zaledwie 6 sekund.
Volvo jest synonimem bezpieczeństwa w motoryzacji, nic zatem dziwnego, że nowe XC 90 musi nie tylko spełniać wyśrubowane standardy ustanowione przez Volvo, ale też wyznaczać nowe kierunki. I tak właśnie jest dzięki dwóm zupełnie innowacyjnym systemom. Pierwszy z nich gwarantuje aktywację systemów bezpieczeństwa tuż przed niezamierzonym opuszczeniem drogi, drugi zaś to system zapobiegający kolizjom czołowym. Auto wyposażone jest także w układ ostrzegający przed kolizjami tylnymi i system ograniczający skutki zderzenia bocznego.