Historia tego modelu rozpoczęła się w 1954 roku. Po prawie 60 latach samochód ten stał się w panteonie sław napędu 4x4 tym samym, co Lange Rover i Jeep Wrangler – krótko mówiąc – ikoną. Tym samochodem jest Toyota Land Cruiser.
To pierwszy samochód terenowy w gamie japońskiego producenta. W ciągu blisko 60 lat produkcji Land Cruiser przyciągnął do Toyoty prawie 5 milionów klientów i zasłużył na miano najpopularniejszej terenówki na świecie.
Flagowy model Toyoty spełnia wszystkie założenia uniwersalnego pojazdu. Jego atrakcyjnie wystylizowane nadwozie pozwoli reprezentacyjnie podjechać pod operę, jak i skutecznie pokonać surowe bezdroża. Od dziesiątek lat Toyota ma w ofercie dwa modele Land Cruisera: małego LC 150 i dużego LC V8, superluksusową terenówkę z potężnym silnikiem.
– Najmocniejszy i największy Land Cruiser V8 kryje pod maską albo podwójnie doładowanego diesla, dysponującego momentem obrotowym 650 Nm i mocą 272 KM, albo 4,6 litrową benzynę o mocy 318 KM – mówi Rafał Zaborowski z Toyota Carter Gdańsk. – Pięciometrowy, siedmiomiejscowy samochód rozpędza się do setki w niecałe dziewięć sekund. W wyposażeniu znajdziemy między innymi cztery kamery, pokazujące nam teren otaczający nasz pojazd, aktywne zawieszenie i system regulacji wysokości. V8 to prawdziwy mistrz bezdroży. Bez problemu pokona 70 centymetrowy bród i 45 procentowe wzniesienie – dodaje Rafał Zaborowski.
Land Cruiser V8 jest wyposażony w systemy oparte na najnowocześniejszych technologiach. Jazda po stromym i śliskim zboczu, w górę lub w dół, pokonanie rwącej rzeki, błotnistego pola lub po prostu szybka jazda autostradą to dla kierowcy V8 prawdziwa przyjemność. Na drodze i w terenie nie sposób nie docenić wygody oraz wyrafinowania luksusowego wnętrza.
Powodów do narzekania nie mogą mieć także właściciele jego mniejszego brata. Zbudowany na wielu tych samych komponentach, LC150 także może być wyposażone w kamery. Obydwa Land Cruisery są doskonale przygotowane do jazdy w terenie. Mało który samochód obecnie ma realną blokadę centralną i blokadę tylnego mostu. System Crawl Control pozwala na utrzymywanie stałej, bardzo małej prędkości na zjazdach z góry, a wersję 8-cylindrową dodatkowo wyposaża się seryjnie w hydrauliczne zawieszenie z regulacją prześwitu i układ OTA, przyhamowujący tylne koło w celu zwiększenia zwrotności.
Land Cruiser V8 jest mocny i twardy, skonstruowany tak, aby zapewnić bezpieczeństwo kierowcy i paseżerom, niezaleznie od sytuacji. Wytrzymałość konstrukcji poddano gruntownym testom zderzeniowym. Nad bezpieczeństwem czuwa specjalnie skonstruowana rama pochłaniająca energię uderzenia. Auto wyposażono w 12 poduszek powietrznych w wersji 7-osobowej, 10 w 5-osobowej: poduszki przednie, kolanowe dla kierowcy i pasażera z przodu, poduszki boczne dla dwóch rzędów siedzeń oraz kurtyny powietrzne.
W Toyocie V8 zadbano nie tylko o bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów. Najnowsza generacja auta zapewnia najlepsze bezpieczeństwo pieszych dzięki masce i zderzakom pochłaniających energię uderzenia w razie wypadku.
Nie da się zaprzeczyć, że Land Cruiser to wyjątkowy samochód. Łączy w sobie niezwykłą wytrzymałość, nadzwyczajną funkcjonalność i urzekający komfort limuzyny. Nic tylko wsiąść i oddać się przyjemności z jazdy. W każdych warunkach!