Niestraszne im strome podjazdy, grząski teren, nieutwardzone trasy, karkołomne zjazdy, czy błoto po szyby - samochody terenowe z prawdziwego zdarzenia poradzą sobie z każdą przeszkodą dając jednocześnie kierowcy mnóstwo frajdy. 

Samochód terenowy to nie tylko dziury z błotem po klamki, pogięte blachy, urwane półosie i wiszenie na trawersie. Samochód terenowy to pewien styl życia. Nic zatem dziwnego, że miłośnicy off-road’u przywiązani są danej marki i do tradycji. Tak na pewno jest z Land Rverem Defenderem. W tym roku minęło równe 30 lat od czasu, gdy z fabryki w Solihull wyjechał pierwszy Defender. Początkowo auto oferowane było jeszcze pod marką Rover. Dopiero w 1986 roku Land Rover stał się osobnym wytwórcą. 

To jeden z najbardziej legendarnych modeli ten marki i jeden z najbardziej znanych samochodów terenowych na świecie. Sprzedano do tej pory ponad dwa miliony egzemplarzy. Przez wiele dekad model ten zmieniał się jedynie detalami. Efekt jest taki, że obecnie produkowana generacja niewiele różni się od swojego pierwowzoru.

Kształt Defendera definiuje jego zastosowanie. Krótka maska, podwyższony tył i wysokie zawieszenie w połączeniu z płaskimi bokami zapewniają wysoką widoczność i możliwość prowadzenia w najbardziej radykalnych sytuacjach. Jego wytrzymałość i niezawodność w ekstremalnych warunkach zyskała mu miano pojazdu do zadań specjalnych, o czym świadczy jego szerokie zastosowanie np. w wojsku, leśnictwie, kopalniach. Niewątpliwą zaletą Defendera są naturalne właściwości terenowe, które posiada już w wersji fabrycznej np.  możliwość bezpiecznego wjazdu do wody o głębokości 50 cm oraz bezproblemowy podjazd na wzniesienia o nachyleniu 45 stopni.

Przyjemność z jazdy będzie jeszcze większa za sprawą całkowicie nowej sześciostopniowej skrzyni biegów Defendera. Została ona specjalnie opracowana do pracy pod dużym obciążeniem – jest lżejsza, wytrzymalsza oraz zapewnia płynniejszą pracę podczas jazdy szosowej, gładszą zmianę przełożeń i mniejsze zużycie paliwa w stosunku do poprzedniej wersji. Poprawiona pozycja dźwigni zmiany biegów oferuje większą wygodę i łatwość użycia. Niższe przełożenie pierwszego biegu zapewnia redukcję prędkości pełzania i zapewnia większy moment obrotowy sprawiając, że holowanie jest niemal bezwysiłkowe, a prowadzenie Defendera – bardziej relaksujące.

Dodatkowo nitowane aluminiowe nadwozie o budowie panelowej zapewnia karoserii naprawdę długie życie. Osadzona na solidnej ramie konstrukcja występuje w trzech wersjach o różnym rozstawie osi – 90, 110 i 130 jako 2., 3. i 4. drzwiowy pickup oraz 3 i 5. drzwiowy SUV. Defender to znakomity wybór dla wszystkich poszukiwaczy przygód i podróżników. Daje ogromne możliwości holowania, przewozu ładunków, wszechstronnej konfiguracji siedzeń nawet dla siedmiu dorosłych osób.

Land Rover Defender jest jednym z ostatnich prawdziwych samochodów terenowych. Niestety, z końcem 2015 roku przestanie być produkowany. Wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa biernego i czynnego w modelu Defender jest raczej ubogie i niedługo nie będzie spełniało wymagań stawianych przez Unię Europejską, takie jak programowalne strefy zgniotu lub poduszki powietrzne. Producent nie zdecydował się na unowocześnienie terenówki woląc wycofać ją z produkcji. Ale życie nie znosi próżni. W 2019 roku na rynku ma się pojawić następca Defendera.