Każda marka ma swoją historię, a gdy budowana jest konsekwentnie przez wiele lat, nabiera zazwyczaj dużej wartości. Tak właśnie jest z Langier Design - meblarską marką kreowaną z sukcesami od 1979 roku przez jej założyciela i pomysłodawcy, Jerzego Langiera.

Pomysłodawca marki, z urodzenia gdynianin, zakładał, że zostanie budowniczym okrętów, zresztą zgodnie ze swoim wykształceniem. Wyjazd do Austrii i bliska obserwacja produkcji mebli skutecznie pokrzyżowały mu plany. Wiedział, że znalazł właśnie pomysł na życie i na biznes. 

DESIGNER – PASJONAT

Pierwszą meblarską marką stworzoną przez Jerzego Langiera był legendarny już Eljot. Firma skupiała się przede wszystkim na meblach biurowych i sklepowych. Dopiero z czasem poświęcił się swoim sztandarowym produktom tapicerowanym, które dzisiaj uznawane są za ikony polskiego designu, jak chociażby zestaw Classic z 1994 roku, czy fotel Cello z 1996 roku uznany za wyjątkowo ważny dla dziedzictwa kulturowego i zaprezentowany na wystawie Muzeum Narodowego pt. „Rzeczy pospolite. Polskie produkty 1899-1999”. 

Miarą sukcesu brandu są nie tylko nagrody ale przede wszystkim wierni i zadowoleni klienci. Firma, która działa dzisiaj pod nazwą Langier Design, od 2003 roku może się pochwalić osiągnięciami na obu polach. Projekty autorstwa Jerzego Langiera zdobyły wiele wyróżnień i nagród, wśród których należy wymienić te najważniejsze jak: Forma, Prodeco i prestiżowy Dobry Wzór w 2007 roku.

OD OGÓŁU DO SZCZEGÓŁU

Klienci marki doceniają ją za konsekwencję i doświadczenie, które w trakcie ponad 30. letniej historii firmy pozwoliły na wypracowanie wyjątkowego, rozpoznawalnego stylu i wysokiego standardu. Nie było oczywiście łatwo. W kraju, w którym produkcja mebli i myślenie o designie było w tamtych czasach ostatnią potrzebą, marka postanowiła się skoncentrować na jakości i dosłownie „przebijała się” przez wszelkie bariery, a zwłaszcza te mentalne. Opłaciło się. 

Styl jaki charakteryzuje meble Langiera ma swoje źródło we wzornictwie skandynawskim i modernizmie, a przede wszystkim inspirowany jest założeniami projektowymi, które narodziły się w  Bauhausie. To właśnie z niego designer czerpie takie założenia jak funkcjonalizm i dopracowanie detalu. Projektant przyznaje, że ma obsesję na punkcie detali i potrafi poświęcić godziny pracy, żeby wykończyć we właściwy sposób swoje minimalistyczne cacka. Staranne dobranie tkaniny jest tak samo ważne jak właściwe dopasowanie elementów ze stali nierdzewnej, które pojawiają się w większości realizacji. 

PRZESZŁOŚĆ A PRZYSZŁOŚĆ

Ważnym aspektem, który projektant bierze pod uwagę i znacząco wpływa na ostateczną formę mebli jest ergonomia. Zatem dobry produkt według filozofii Jerzego Langiera to nie tylko spełniający wymogi estetyczne, ale przede wszystkim te praktyczne, które sprawiają, że mamy ochotę otaczać się produktami, które pozytywnie stymulują większość naszych zmysłów i mogą zostać towarzyszami codzienności.

W roku 2005 Jerzy Langier postanowił poszerzyć swoją działalność i podjął się współpracy z nowopowstałą firmą NOTI, z której powstało 5 kolekcji: IXO, ESTINO, CIRRUS, IDELLO i ARTIVUM. Popularność tych linii pozwoliła na rozwój wspomnianej marce i utorowała drogę rozwoju innym gwiazdom polskiego designu m.in Tomkowi Rygalikowi, Piotrowi Kuchcińskiemu czy Renacie Kalarus. 

MECENAT I WYSTAWY

Bogata przeszłość brandu skłania do refleksji nad przyszłością marki. Langier Design nie ogranicza się już jedynie do projektowania i produkcji mebli, ale również rozwija się na polach prototypowania, mecenatu i consultingu. Dzięki bogatej historii oraz doświadczeniu początkujace marki mogą liczyć na doradztwo i pomoc w zakresie wytwarzania mebli tapicerowanych, sprowadzania materiałów czy stosowania najnowszych technologi w przemyśle meblarskim. W końcu uczyć należy się od najlepszych. 

W przyszłości projektant zamierza organizować wystawy prototypów mebli zgodnych z najnowszymi tendencjami we wzornictwie światowym i polskim, których już dzisiaj nie dzieli niegdysiejszy mur, przez który Jerzy Langier musiał się przebić.