315 koni mechanicznych pod maską, 5 sekund do setki i dźwięk 6. cylindrowego silnika wywołujący dreszcze - nowy Porsche Boxster to samochód, który praktycznie... nie ma wad. Tak.. my też w to nie wierzyliśmy. Do czasu, aż sami nie zasiedliśmy za kierownicą tego samochodu.
W Porsche Centrum Sopot czekał na nas Porsche Boxter S, czyli najmocniejsza wersja tego pięknego roadstera.
Okiełznać bestię
Harmonijna i proporcjonalna sylwetka robi wrażenie – już na pierwszy rzut oka widać sportowy charakter samochodu. Trzecia generacja Boxstera nie jest już tylko i wyłącznie lanserskim kabrioletem dla kobiet. To rasowy sportowiec, roadster z krwi i kości czerpiący ze sportowych korzeni modelu 911. Wiecie, że nowy Boxster ma aż 50 procent części wspólnych z 911? My też nie wiedzieliśmy, ale poczuliśmy to natychmiast po wyjechaniu na trasę. Lekko wciskamy gaz, a samochód, niczym Usain Bolt, wyrywa się z bloków startowych – jego moc czujemy przede wszystkim w trybie Sport Plus, zarezerwowanym jednak tylko dla doświadczonych kierowców.
Szybkim i płynnym zmianom przełożenia w siedmiostopniowej, automatycznej skrzyni PDK, towarzyszy zastrzyk trudnej do okiełznania mocy, co powoduje, że samochód pokonuje kolejne odcinki trasy w szaleńczym tempie. Tempie zdecydowanie za szybkim jak na testowy odcinek. Nie ma siły, trzeba hamować. Potężne hamulce radzą sobie jednak z tym świetnie – droga hamowania jest krótka, a siedząc w fotelu przeciążenia nie są aż tak bardzo odczuwalne.
Stabilnie i bezpiecznie
Samochód na trasie spisuje się znakomicie. W porównaniu z poprzednim modelem, nowy Boxster ma o 6,5 cm większy rozstaw osi, co sprawia, że znakomicie trzyma się drogi i nawet ostre zakręty pokonuje płynnie, bez najmniejszych oznak podsterowności, czy nadsterowności. To efekt świetnego zbalansowania i wyważenia auta. Stabilność na granicy sportowych osiągów zapewnia zaś Porsche Stability Management (PSM). Oferowany opcjonalnie, rozszerzony Porsche Active Suspension Management (PASM) oferuje stałą korektę sił tłumienia w oparciu o wybrany tryb pracy.
Dynamikę osiągów można jeszcze bardziej podkreślić dzięki opcjonalnemu systemowi Porsche Torque Vectoring (PTV). Za wzorcową wydajność odpowiada szereg innowacyjnych technologii. Standardowo odnajdziemy pośród nich funkcję auto start/stop, system rekuperacji energii elektrycznej, oszczędzający energię elektromechaniczny układ wspomagania, inteligentne sterowanie obiegiem temperaturowym oraz, w połączeniu z PDK, funkcję „żeglowania”. Efektem jest znaczne zmniejszenie zużycia paliwa i emisji CO2 sięgające 16% w porównaniu z poprzednim modelem.
Komfort i wygoda
Nowy Boxster jest także wygodny i komfortowy, co w przypadku roadsterów nie jest wcale takie oczywiste. Adaptacyjne zawieszenie powoduje, że nierówności wybierane są bardzo precyzyjnie, a wstrząsy praktycznie nieodczuwalne. Dach nowego Boxstera pozwoli Ci łatwo się wyciszyć. Elektrycznie sterowany do prędkości 50 km/h, otwiera się i zamyka w czasie około 9 sekund. Jest to również idealne auto do spokojnej, kontemplacyjnej jazdy. Obszerne wnętrze jest nieprzeładowane i oferuje mnóstwo miejsca dla komfortu kierowcy i pasażera. Poszczególne przełączniki charakteryzuje ich prostota i ergonomia pozwalająca na intuicyjną obsługę. Standardowy, wyposażony w ekran dotykowy, zestaw audio CDR łącząc się z opcjonalnym pakietem Sound Plus dostarcza niezwykłych wrażeń.
Nowy Porsche Boxster to idealne połączenie sportowego charakteru z codzienną użytecznością. Do tego w bardzo atrakcyjnej cenie rozpoczynającej się od około 300 tysięcy złotych. Nie mamy wątpliwości – Porsche Boxster okaże się prawdziwym, rynkowym przebojem!