Od dnia swojej premiery zawładnął sercami tysięcy kierowców na całym świecie. W 2003 roku, po piętnastu latach przerwy powrócił i to w wielkim stylu. BMW z serii 6.
Awszystko zaczęło się od kultowego E-24 produkowanego w latach 1976 – 1989, który do dzisiaj cieszy się sporą popularnością. Mówi się o nim „cud techniki lat 80”, a w Stanach Zjednoczonych nadal jest jednym z najdroższych aut wśród oldtimerów. Do entuzjastów tego samochodu należą między innymi: Mike Tyson, Madonna, Clint Eastwood i Morgan Freeman. Przez pierwszych osiem lat produkcji „ szóstkę” sprzedano w liczbie ponad 40 tysięcy egzemplarzy. Co więcej, model natychmiast podbił Stany Zjednoczone, do których BMW nie nadążał dosyłać kolejnych egzemplarzy.
W 2003 roku koncern BMW postanowił powrócić do produkcji dużych luksusowych coupe i wskrzesić legendę. Podobnie, jak jego poprzednik, nowa „szóstka” zachwyca stylizacją nadwozia, komfortem wnętrza i ultranowoczesną technologią. Prezentowane łamach Prestiżu BMW to 650 xDrive Coupe z 2011 roku. Niemal pięciometrowe muskularne nadwozie jest niskie, rozpłaszczone i bardzo atrakcyjne. Z przodu rzucają się w oczy diodowe reflektory.
Deska rozdzielcza jest zwieńczona ogromnym ekranem i od strony pasażera płynnie przechodzi w szeroki tunel środkowy. Pomimo sporej ilości systemów informacji, nawigacji i rozrywki, obsługa jest bardzo prosta. To zasługa intuicyjnego menu systemu iDrive. Fani BMW, którzy za jedyną słuszną jednostkę napędową uznają silnik benzynowy, najlepiej w wersji V nie zawiodą się. Pod maską znajdziemy bowiem widlastą „ósemkę” o pojemności 4,4 litra, wspomaganą dwiema turbosprężarkami. Motor może pochwalić się mocą 407 KM oraz maksymalnym momentem obrotowym 600 Nm. BMW 650i na przyspieszenie od zera do setki potrzebuje 4,8 s., a z elektronicznym ogranicznikiem osiąga prędkość 250 km/h. Jak na tak spektakularne osiągi auto reklamowane jest jako ekonomiczne, gdyż producenci deklarują, że jego średnie zużycie paliwa wynosi 11 l/100 km.
Co z nowości?
Po raz pierwszy w historii serii 6 pojawił się wariant z napędem na wszystkie koła xDrive. Warto też wspomnieć, że przy tworzeniu najnowszej „szóstki” brała udział designerska firma nagłośnieniowa Bang& Olufsen, która wyposażyła auto w 16 głośników , w tym dwa subwoofery, siedem głośników średniotonowych i siedem tweeterów. Kolejnym ekscytującym dodatkiem jest M-pakiet, w którym znajdziemy m.in. 19-calowe aluminiowe felgi i sportowy pakiet dodatków. W kabinie zamontowane są sportowe fotele, sportowa kierownica, a głównym materiałem użytym do wykończenia wnętrza jest skóra i alcantara. W komplecie do auta posiadacz dostaje też pięcioletni pakiet gwarancyjny. Czegoż chcieć więcej?
BMW 650 i xDrive Coupe
Moc: 407 KM Pojemność: 4395 cm3 V8 0 - 100: 4.8 s. Prędkość max.: 250 km/h Spalanie: 11.3 /100 km Masa: 1920 kg Rok produkcji: 2011