BAIC Beijing 5

Miejski SUV z ambicjami

Krzysztof Nowosielski

Beijing 5 to przedstawiciel nowej generacji chińskich SUV-ów, które z rozmachem wjeżdżają na europejskie drogi. Czy propozycja od marki BAIC to coś więcej niż atrakcyjna cena i egzotyczne pochodzenie? Sprawdziliśmy to w codziennej eksploatacji – w mieście, na trasie i poza utwardzonymi drogami.

Design tego modelu BAIC-a z pewnością przyciąga uwagę nowoczesną sylwetką, muskularnymi proporcjami i przemyślanymi detalami. Samochód prezentuje się dojrzale i nowocześnie – zdecydowanie nie przypomina budżetowego outsidera. Wnętrze pozytywnie zaskakuje jakością materiałów i starannością wykończenia. Materiały są przyjemne w dotyku, a ergonomia na dobrym poziomie. Cyfrowy kokpit, duży ekran centralny i uporządkowany układ przycisków sprawia, że mamy poczucie obcowania z autem z wyższej półki.

Zawieszenie Beijing 5 zestrojono dość sztywno, co daje się odczuć szczególnie na progach zwalniających i gorszej jakości nawierzchniach. Mimo to, pojazd nie męczy kierowcy ani pasażerów – w codziennej eksploatacji oferuje zaskakująco przyzwoity komfort jazdy. Co więcej, ta sztywność konstrukcji ma swoje plusy: auto świetnie trzyma się drogi, nie przechyla się przesadnie w zakrętach, sprawia wrażenie stabilnego i daje dużo przyjemności z jazdy szczególnie w ciasnych zakrętach. BAIC Beijing 5 prowadzi się przewidywalnie i pewnie. Układ kierowniczy działa precyzyjnie, samochód dobrze reaguje na zmiany toru jazdy. Mimo napędu tylko na przednie koła, SUV bardzo dobrze radzi sobie w różnych warunkach, równie dobrze na leśnych duktach jak i w mieście czy na drogach ekspresowych.

Pod maską pracuje doładowany silnik benzynowy 1.5 turbo, generujący 177 KM. To wystarczająco dużo, by zapewnić sprawną jazdę w każdych warunkach. Automat, który jest w standardzie, działa płynnie, choć czasami zdarza mu się chwilowe zawahanie przy nagłym wciśnięciu gazu. Średnie zużycie paliwa na poziomie 8–9 l/100 km w cyklu mieszanym to wynik akceptowalny, choć nie rewelacyjny – biorąc pod uwagę masę auta i osiągi.

Chińskie samochody, które ostatnio z wielkim sukcesem pojawiły się na europejskich drogach, przyzwyczaiły nas już do bardzo wysokiego standardu wyposażenia, i nie inaczej jest w Beijing 5, który oferuje bogate wyposażenie już w standardzie – m.in. systemy bezpieczeństwa, asystentów jazdy, aktywny tempomat, kamerę 360°, podgrzewane fotele, czy panoramiczne okno dachowe.

Cena prezentowanego modelu kształtuje się na poziomie 127 900 zł, i jest znacząco niższa niż u europejskich konkurentów – i to przy wyższym poziomie wyposażenia. Stosunek jakości do ceny wypada więc naprawdę korzystnie.

BAIC Beijing 5 to przykład auta, które na pewno zrywa z dawnym stereotypem „chińskiego samochodu”. Sztywne zawieszenie może nie każdemu przypaść do gustu, ale nadrabia to komfortem na równych drogach i doskonałym prowadzeniem. Wysoki poziom wyposażenia dostępnego w standardzie, atrakcyjna stylistyka i mocny 177 KM silnik, powoduje, że to auto jest naprawdę godne uwagi, i jeśli ktoś szuka ciekawej alternatywy dla utartych marek – warto przyjrzeć się bliżej temu modelowi. Tym bardziej, że producent przygotował na najbliższe miesiące atrakcyjne pakiety korzyści – m.in. ubezpieczenie za 1 zł, lakier metalizowany w cenie, albo instalację LPG za symboliczną złotówkę. Dostępne są także elastyczne formy finansowania – promocyjny leasing dla firm oraz kredyt 50/50 dla klientów indywidualnych.

Prezentowany model samochodu został udostępniony do testów przez Dealera marki BAIC w Trójmieście – BMG Goworowski, z siedzibą w Sopocie przy Al. Niepodległości 637.