MG4
Legenda w elektrycznej odsłonie
MG4
Legenda w elektrycznej odsłonie

MG 4 to wyjątkowy samochód elektryczny łączący legendarną historię marki MG z futurystycznym podejściem do współczesnej motoryzacji. Z agresywnym designem i osiągami, które wprawiają w ruch serce każdego kierowcy, staje się ciekawym punktem odniesienia wśród elektrycznych hatchbacków. Ten model to jeden z najważniejszych przedstawicieli nowej ery MG – łączący styl, funkcjonalność i przystępną cenę.
Od ponad 100 lat marka MG kojarzy się z wyjątkową pasją do motoryzacji, innowacjami i rywalizacją na torach wyścigowych. Jej historia rozpoczęła się od skromnych początków, gdy inżynier Cecil Kimber postanowił przerobić samochody Morrisa, nadając im sportowy charakter i lepsze osiągi. Tak w 1924 roku powstało Morris Garages (MG), a rok później zbudowany od podstaw przez Kimbera pierwszy model – MG „The Old Number One” – zapoczątkował nową erę w brytyjskiej motoryzacji. Z czasem MG zyskało miano marki, która produkowała jedne z najbardziej pożądanych sportowych roadsterów, takich jak MG A czy MG B, które na stałe wpisały się w historię motoryzacji. W ciągu swojej długiej kariery, MG zdobyło uznanie zarówno wśród miłośników samochodów, jak i profesjonalnych kierowców, odnosząc liczne sukcesy w wyścigach i ustanawiając rekordy prędkości.
Po wielu latach zmian i transformacji, MG niedawno powróciło w wielkim stylu, tym razem pod skrzydłami chińskiego koncernu SAIC Motor. Zmiany technologiczne oraz rosnące zainteresowanie motoryzacją elektryczną doprowadziły do stworzenia nowego oblicza marki. Model MG 4, który mieliśmy przyjemność przetestować, to jeden z najważniejszych przedstawicieli tej nowej ery – elektryczny hatchback łączący styl, funkcjonalność i przystępną cenę.
Stylowy i funkcjonalny
Na pierwszy rzut oka wyłania się nowoczesny i dynamiczny design MG 4. Wyraziste przetłoczenia nadwozia, agresywnie stylizowany przód i charakterystyczne tylne światła LED nadają mu futurystyczny i zarazem agresywno-sportowy wygląd. Samochód prezentuje się wyjątkowo atrakcyjnie w szczególności w kolorze pomarańczowym (Fizzy Orange), poruszając się po trójmiejskich drogach niewątpliwie przyciągaliśmy spojrzenia przechodniów.
Wymiary MG 4 sprawiają, że jest on doskonałym wyborem do miejskiego życia. Z długością nieco ponad 4,2 metra i szerokością 1,83 metra, manewrowanie w wąskich uliczkach czy parkowanie na zatłoczonych parkingach, nie sprawiało żadnych problemów. Tym bardziej testowany model dodatkowo wyposażony był w kamerę wsteczną oraz system 360 stopni, co znacząco ułatwia codzienne użytkowanie.
Minimalistycznie, ale z klasą
Wnętrze MG 4 to połączenie minimalistycznego designu z funkcjonalnością i przestronnością. Deska rozdzielcza została zaprojektowana i wykonana z solidnej jakości materiałów. W środkowej części znajduje się charakterystyczna, wygodna konsola, na której umiejscowiony jest sterownik od wyboru trybów automatycznej skrzyni biegów. Nowoczesne samochody przyzwyczaiły nas już do dużych ekranów dotykowych i nie inaczej jest w MG, gdzie centralnie umieszczony został 10,25-calowy ekran dotykowy z systemem iSmart, umożliwiający intuicyjne zarządzanie wszystkimi funkcjami pojazdu – od klimatyzacji po wybór trybów jazdy (Normal, Eco, Snow, Sport).
Natomiast tuż przed kierowcą został umieszczony mniejszy 7-calowy ekran, na którym wyświetlane są najważniejsze informacje dla kierowcy takie jak: prędkość, asystent pasa ruchu, poziom naładowania baterii, komputer pokładowy z dziennym przebiegiem i średnim zużyciem kWh oraz tryb, w jakim aktualnie znajduje się samochód. Fotele są wygodne i ergonomiczne, jednak brakuje im nieco dobrego trzymania bocznego na zakrętach, na których MG czuje się świetnie i zachęca do szybszego ich pokonywania.
Bagażnik o pojemności 363 litrów to wystarczająca przestrzeń na codzienne zakupy, w dodatku po złożeniu tylnej kanapy przestrzeń rośnie do imponujących 1177 litrów, co sprawia, że auto jest wystarczająco uniwersalne na różnorodne potrzeby.
Moc w zasięgu ręki
MG 4 dostępny jest w kilku wariantach mocy – od 170 KM do 204 KM, a topowa wersja XPower dysponuje mocą nawet 435 KM i napędem na 4 koła. Wersja XPower przyspiesza do 100 km/h w zaledwie 3,8 sekundy, podczas gdy słabsze wersje wymagają 7,9 sekundy. Takie osiągi zapewniają dynamiczną jazdę zarówno w miejskich warunkach, jak i na drogach ekspresowych. Prędkość maksymalna to 160 km/h w standardowych wersjach oraz 200 km/h w topowej wersji XPower.
Ważnym aspektem w samochodach elektrycznych jest zasięg. MG 4 oferuje trzy różne pojemności baterii (49, 64, 77 kWh), co pozwala na przejechanie odpowiednio 350, 465 i 530 km na jednym ładowaniu według normy WLTP. Dzięki takiemu zasięgowi, MG 4 jest idealnym rozwiązaniem zarówno na codzienne dojazdy do pracy, jak i na długie podróże.
Na uwagę zasługuje także świetne, dość sztywne zawieszenie, dobrze wybierające nierówności oraz precyzyjny układ kierowniczy i napęd na tylną oś, co w połączeniu ze znakomitym rozmieszczeniem masy pojazdu (50/50) oraz nisko położonym środkiem ciężkości, przekłada się na doskonałą precyzję prowadzenia samochodu i zachęca do dynamicznej jazdy.
Idealny odbiorca?
MG 4 to nowoczesny, przestronny i stylowy elektryczny hatchback, który doskonale sprawdza się w miejskich warunkach, ale również dobrze radzi sobie na trasach pozamiejskich. Dzięki swojej zwrotności, świetnemu prowadzeniu, solidnemu zasięgowi i atrakcyjnej cenie, stanowi ciekawą alternatywę dla popularnych elektrycznych modeli w tym segmencie, takich jak VW ID.3 czy Renault Megane E-Tech.
Ceny MG 4 zaczynają się od 130 900 zł za wersję Standard, a topowa wersja XPower to wydatek 175 600 zł. W tej cenie otrzymujemy bogate wyposażenie, 7-letnią gwarancję na układ napędowy oraz baterię – co stanowi doskonałą wartość za te pieniądze.
Testowy egzemplarz MG 4 dostarczył nam BMG Goworowski, autoryzowany dealer MG w Gdyni.