Londyn – miasto, w którym moda nie zna granic, a styl to nieustanna gra między tradycją a nowoczesnością. To właśnie tam, w samym sercu brytyjskiej metropolii, powstał najnowszy projekt Wojciecha Jachyry – fotografa, który nie boi się eksperymentować i redefiniować męską modę. Jego wystawa „The LONDON Boys” to dowód na to, że granice w modzie są już tylko umowne.

Pierwszy przystanek tego fotograficznego tournée to Kolbuszowa. To właśnie tam, 7 marca, w Galerii Miejskiej odbędzie się premiera wystawy. Choć miejsce może wydawać się nieoczywiste, to w kontekście całej trasy nabiera symbolicznego znaczenia – po pierwsze jest to rodzinne miasto fotografa, a po drugie sztuka Jachyry ma dotrzeć do szerokiego grona odbiorców, niezależnie od lokalizacji.

Projekt „The LONDON Boys” to efekt wielomiesięcznej pracy, w której uczestniczyli modele z całego świata – od Brazylii i Australii, przez Anglię i Afrykę, aż po Nową Zelandię, Polskę i Indie. Każdy z nich wnosił do zdjęć coś unikalnego – swoją kulturę, doświadczenia, indywidualny styl.

- Chłopcy pochodzą z różnych państw, lecz moje projekty mody odbywały się w Londynie. Tu się spotkaliśmy, tu wspólnie opracowywaliśmy ideę każdego edytorialu, tu finalnie go wykreowaliśmy. Stąd nazwa wystawy „The London Boys” – „Londyńscy chłopcy” – mówi Wojciech Jachyra.

20 wyselekcjonowanych prac to esencja współczesnej mody męskiej – jej płynności, odwagi, dialogu między tym, co tradycyjnie „męskie”, a tym, co jeszcze do niedawna uchodziło za domenę kobiet.

- Jesteśmy świadkami zmiany. Kobiety już dawno zaanektowały męską garderobę. Teraz mężczyźni sięgają po damską i redefiniują sposób odczytywania tego, co kobiece. To już nie są przebieranki. To innowacyjne spojrzenie na modę, prawo wyboru i estetykę – dodaje fotograf.

„The LONDON Boys” to nie tylko modowa dokumentacja, ale też komentarz do zmieniających się norm społecznych i otwarcia na nowe definicje męskości. Po Kolbuszowej wystawa ruszy w trasę po Polsce, a później – kto wie? Może wróci tam, gdzie wszystko się zaczęło.

Patronem medialnym projektu jest magazyn trójmiejski Prestiż.

Fotografie i dyrekcja artystyczna: Wojciech Jachyra
Model: Jhon da Silva - PRM Agency London
Makijaż, fryzura oraz stylizacje: Dorian Dandies
Postprodukcja: Nastia Burak
Marki wykorzystane do sesji: D&G, Re Design by RESERVED, Balanciaga, MALE-ME, Junya Watanabe, Fendi, Alexander Wang, Agnona