Miękkie ciało Boga, czyli „Anatomia ciszy”

„Miękkie ciało Boga z metalu i porcelany pulsuje żyłami autostrad i przeciekającego czasu. Jest nasze ...”
Przedstawiciele różnych gatunków sztuki chętnie eksplorują temat ludzkiej cielesności. Ciałom przyglądamy się z perspektywy widza, w galerii, w kinie i muzeum. Wyrzeźbione z marmuru, gipsu, odlane z brązu, uwiecznione na płótnie czy w obiektywie fotografa, w kulturze bywają zarówno podmiotem, jak i przedmiotem, środkiem wyrazu, ale też narzędziem, którym w codziennym życiu posługujemy się często machinalnie i bezrefleksyjnie. Podejmująca temat ludzkiej cielesności „Anatomia ciszy” (reż. Doroty Bielskiej), którą w styczniu można było obejrzeć w Gdańskim Teatrze Szekspirowskim to kolejny spektakl stworzony przez Teatr Razem – po wzorowanym na szekspirowskim „Romeo i Julii” „Podchodzisz moją samotność” z 2022 roku czy stworzonym rok później „Kto się boi dzikich stworów?” przyszła kolej na intymną opowieść o tym, czym jest ludzkie ciało i „mieszkające” w nim emocje. To opowieść ze wszech miar wyjątkowa, bo snuta za pomocą słów, gestów, wizualizacji i dźwięków, z perspektywy tworzących Teatr Razem osób z niepełnosprawnością intelektualną. W styczniu na teatralnej Scenie Magazyn w GTS można było obejrzeć spektakl dwa razy, kolejne przedstawienia zaplanowano na 5 i 6 marca 2025.

