Sopot Wave 10

Wielki powrót sopockiej fali

Karol Kacperski

Pokazy mody, performance artystyczny, prezentacje wyjątkowych samochodów i jachtów, wernisaż, pokaz malowania porcelany - to tylko niektóre atrakcje jakie czekały na uczestników powracającego po 5 latach Sopot Wave. W piątkowy wieczór, 25 października w sopockiej restauracji Mudo z tej okazji zjawiło się blisko 400 gości, wśród nich przedstawiciele biznesu, kultury, sztuki, sportu i medycyny.

Sopot Wave to wydarzenie, które łączy biznes, modę, żeglarstwo, sztukę i muzykę z szeroko rozumianym lifestylem. Niczym orzeźwiająca fala wnosi to, co aktualnie jest na topie, prezentuje trendy, inspiruje, a wszystko to w nowoczesnej, dynamicznej i energetycznej oprawie.  Dziesiąta edycja tego powracającego po 5 latach eventu oznaczała wysoko postawioną poprzeczkę dla organizatorów, czyli MS Group, wydawcy Prestiżu.

- Sopot Wave, począwszy od pierwszej edycji stał się jedną z najważniejszych imprez w Sopocie, pokazując to co najlepsze to miasto ma do zaoferowania. Aż do 2020 roku, czyli pandemii działał w dość stałym rytmie – organizowaliśmy go na początku i pod koniec sezonu letniego i żeglarskiego. Teraz postanowiliśmy wrócić do tej sprawdzonej marki, nieznacznie jednak ją modyfikując, chociażby pod kątem terminu. Zamiast pożegnania sezonu letniego postanowiliśmy trochę na przekór powitać sezon jesienno – zimowy, bo Sopot także w tym okresie ma wiele do zaoferowania – mówi Michał Stankiewicz, prezes MS Group, wydawcy Prestiżu i organizator imprezy.

Tak wyjątkowe wydarzenie wymagało odpowiedniej oprawy. Już samo miejsce zostało wybrane nieprzypadkowo. Pod nazwą Mudo kryje się duży obiekt przy al. Mamuszki w Sopocie. Na parterze mieści się restauracja wypełniona egzotyczną roślinnością i drewnem, a na piętrze nowoczesna przestrzeń eventowa z tarasem. Łącznie 1300 m kw powierzchni.

- Wyjątkowością naszych sal entowych jest panoramiczny widok na Zatokę Gdańską. Widok jakiego nie posiada nikt. Tworzy atmosferę pełną elegancji, a jednocześnie swobody – podkreśla specyfikę miejsca Dariusz Bujak, właściciel Mudo.

Emocjonujący program

Program imprezy zakładał stopniowe potęgowanie emocji, a jednocześnie zapewnił gościom czas na oddech i niczym niezmąconą zabawę. W odpowiedni nastrój wprowadzała ustawiona na wejściu nietypowa fotobudka od Projekta Group, dzięki której goście mogli zrobić sobie pamiątkowe zdjęcie na… okładce „Prestiżu”. Ta zaskakująca atrakcja cieszyła się ogromnym powodzeniem i była niezapomnianą pamiątką z tego wieczoru.

Gości powitał ze sceny Michał Stankiewicz, który przypomniał chlubne tradycje Sopot Wave.  Tutaj warto wspomnieć, że w trakcie wszystkich edycji na scenie Sopot Wave pojawiali się najlepsi polscy żeglarze, promowane były sopockie kluby – SKŻ i UKS Navigo, a nawet odbywały się towarzyszące imprezie regaty.

- W tej edycji z racji pory roku żeglarstwa było mniej, jednak wszystkie elementy z jakich słynie Sopot Wave tradycyjnie znalazły się w programie – podkreśla Michał Stankiewicz.

Modowa dominacja

Nie da się ukryć, że tegoroczną edycję Sopot Wave zdominowała moda.  W pierwszej części programu goście podziwiali stylizacje przygotowane na bazie marek dostępnych w gdyńskiej Galerii Klif. Katarzyna Kobiela, stylistka współpracująca na co dzień z Galerią Klif przygotowała pokaz Jesień / Zima 2024 zwiastujący powrót klasyki. Na początek zaprezentowane zostały płaszcze, sztuczne futra i kożuchy – takich marek jak: Max Mara, Patrizia Aryton, Sportofino, Deni Cler, Marella, Jemioł, Luxury &Me, Anette Goertz, Makalu, Bizuu - łączące elegancję z odrobiną futurystycznej nonszalancji. Następnie przedstawione zostały tegoroczne trendy, którym przewodzi eklektyzm zakładający różnorodność stylów i ich łącznie. Tu minimalizm, boho, punkowe inspiracje i sportowa elegancja wybijają się na prowadzenie. Katarzyna Kobiela zaprezentowała je na przykładzie marek Charme, Berg’s, Max Mara, Pinko, Jungle Chic, Solar, Patrizia Pepe, Campione. Pokaz zwieńczyła sekcja „Miasto nocą”, a w niej wieczorne stylizacje i odważne fasony od Pinko, Patrizia Pepe, LiuJo, Niumi Clothes, Ismena, Jungle Chic, Taranko, Charme loves you. Wszystkie te projekty można zakupić w Galerii Klif, tam też dostępna jest darmowa 2-godzinna usługa konsultacji ze stylistką.

Drugą część modową nadająca ekstrawagancji całemu eventowi wypełnił pokaz artystyczny kreacji autorstwa Katarzyny Konieczki, sopockiej projektantki ubierającej światowe gwiazdy muzyki i filmu takie jak Madonna, Lady Gaga czy Marilyn Manson. To wyczekiwane wydarzenie i emocjonująca chwila, kiedy można było zobaczyć niekonwencjonalne kreacje, które zdobywają popularność na całym świecie. Pokaz Katarzyny Konieczki miał w sobie niepokojący magnetyzm i wizjonerskie podejście do mody, które przykuły uwagę publiczności i ją poruszyły. Charakterystyczne dla tej projektantki elementy to futurystyczne gorsety, ręcznie wykonane intrygujące ozdoby głowy i dekoracyjne detale.

Za produkcję obydwu pokazów odpowiedzialny był Michał Starost. To jeden z czołowych i najbardziej wszechstronnych polskich projektantów, a jednocześnie doświadczony reżyser pokazów. Tutaj warto wspomnieć o dużej różnorodności wiekowej modelek i modeli dzięki czemu goście mogli się z nimi identyfikować, a co ma kolosalne znaczenie w odbiorze prezentowanych marek modowych.

O makijaże zadbała Make Up Masters - renomowana szkoła wizażu i stylizacji z Gdyni, a włosami modelek i modeli zajęła się Hairmate Gdańsk i jej doświadczeni fryzjerzy.

Wszystko co bliskie człowiekowi

Partnerów Sopot Wave zaprezentował Tomasz Podsiadły, który prowadził ze sceny cały wieczór i dbał o dobry nastrój gości. To nie tylko profesjonalny konferansjer, ale i wielowymiarowa postać, aktor, reżyser, edukator i animator kultury, nic więc dziwnego, że z powodzeniem wytworzył więź z publicznością i zyskał jej przychylność.

Prezentacje partnerów zainaugurowało uzdrowisko NAMI Medical Holistic Care, czyli najnowszy projekt sopockiej Grupy INVICTA łączący w sobie opiekę medyczną w zakresie płodności i długowieczności, a także kompleksowe podejście do zdrowia. O NAMI i jego ofercie adresowanej do pacjentów na różnych etapach życia mówiła ze sceny Dorota Białobrzeska-Łukaszuk, CEO Grupy INVICTA, pomysłodawczyni i założycielka uzdrowiska oraz Jacek Zieliński Customer Growth Manager NAMI.

Na Sopot Wave nie zabrakło także aspektów związanych ze sztuką. Jej miłośnicy mogli podziwiać obrazy z sopockiej galerii Bator Art Gallery, o których opowiadała właścicielka Katarzyna Bator. Wśród przedstawionych dzieł znajdowały się morskie pejzaże autorstwa Magdaleny (Maleny) Jankowskiej.

- Podczas gali Sopot Wave zaprezentowaliśmy jedynie ułamek bogactwa, jakie oferuje Bator Art Gallery. Naszym celem jest promocja dzieł znanych artystów z całego świata, tworzenie dialogu oraz budowanie różnorodnej kolekcji dla naszych klientów. Oprócz wybitnych malarzy, takich jak Peter Gric z Austrii czy Alain Bonnefoit z Francji, posiadamy również rzeźby Igora Grechanyka z Ukrainy oraz Riccardo Gattiego z Włoch. W naszej ofercie znajduje się także oryginalne szkło Murano, artystyczna biżuteria Tomasza Stangreckiego i Doroty Gulbierz oraz markę własną Autentico. Mamy nadzieję, że odwiedzający naszą galerię staną się naszymi ambasadorami nie tylko w Trójmieście, ale w całej Polsce – komentuje Katarzyna Bator.

Jachty, samochody, kosmetyki, skrytki i… teatralne sprzątanie

Na pasjonatów sportów wodnych czekała prezentacja motorowych jachtów przygotowana przez Super Yachts Club, który reprezentował Przemysław Tarnacki, zdobywca wielu mistrzowskich tytułów w żeglarstwie na poziomie krajowym i międzynarodowym, autorytet z dziedziny jachtingu.  Podczas imprezy promował hasło oddające kwintesencję Super Yachts Club i jego wartość tj. „Szczęście jest dostępne” będące cytatem z Czesława Miłosza.

Fani motoryzacji także nie byli zawiedzeni – tym razem ich uwagę zaskarbiły sobie auta marki BMW z BMW Zdunek, o których opowiadał Mateusz Kuczmiński, kierownik do spraw sprzedaży flotowej. W trakcie wydarzenia goście mogli także zasiąść za kierownicę wyjątkowych modeli BMW znajdujących się na plaży i przed wejściem Mudo.

- W trakcie Sopot Wave pokazaliśmy odświeżonego członka rodziny BMW - nową serię 1 z niesamowicie dynamicznym silnikiem o pojemności 2.0 i mocy aż 300 KM. To nowoczesny, stylowy, a przy tym dynamiczny model. Drugie prezentowane auto to BMW iX to nasz flagowy, w pełni elektryczny SUV o mocy 523 KM, który idealnie wpisywał się w scenerię sopockiej plaży. Jest cichy jak morska bryza i ekologiczny jak żagle napędzane wiatrem. Od samego początku inspirowany naturą w celu zapewnienia maksymalnej aerodynamiki, dzięki czemu, jego zasięg pozwoli Wam na pokonanie trasy stąd aż do Zakopanego w niesamowitym komforcie i to bez przystanku na ładowanie – opowiada Mateusz Kuczmiński.

Thalgo Poland przedstawiło swoje kosmetyki na bazie alg morskich, które od lat czerpią swoją siłę z głębin oceanów. O wyjątkowych zaletach tych produktów mówiła Rusłana Tkaczuk, dyrektor operacyjny i członek zarządu Thalgo.

- Thalgo jest określana jako morska firma, dlatego doskonale wpisuje się w filozofię i ideę prestiżowego wydarzenia Sopot Wave, gdzie w pięknym i bliskim otoczeniu morza mogliśmy przybliżyć uczestnikom nasze kosmetyki. Marka Thalgo harmonijne łączy innowacyjne składniki, by zapewnić optymalną pielęgnację dla skóry w każdym wieku. Każdy zabieg i kosmetyk Thalgo to odżywcza kąpiel w morskim ogrodzie piękna. Receptury naszych preparatów zawierają składniki pochodzenia morskiego (73% z nich to algi). Nasze preparaty dobroczynnie oddziałują na skórę całego ciała, zapewniając mu piękny i zdrowy wygląd. Są bezpiecznie dla skóry i produkowane zgodnie z najlepszymi praktykami – podsumowuje Rusłana Tkaczuk.

A o bezpiecznym i dyskretnym przechowywaniu wartościowych przedmiotów publiczność dowiedziała się od Skarbca Pomorskiego, który jako pierwszy w Trójmieście oferuje wynajem skrytek depozytowych w 4 rozmiarach.

Ciekawość uczestników wzbudziło nietuzinkowe przedstawienie artystyczne przygotowane przez gdyńską firmę Konsal Cleaning. Aktorzy z Teatru Miniatura wystąpili w zabawnych skeczach o sprzątaniu. Nietypowy pokaz jest dowodem na indywidualne podejście do każdego klienta i jego potrzeb.

- Konsal Cleaning jest świadomy, że każda przestrzeń jest unikatowa, dlatego oferta usług oraz dystrybucji towarów higienicznych jest zawsze dopasowana do konkretnych potrzeb i oczekiwań. Proponujemy szeroki zakres usług - od codziennego sprzątania biur, przez kompleksowe czyszczenie przestrzeni komercyjnych, po specjalistyczne usługi, takie jak polimeryzacja podłóg czy ekstrakcyjne pranie wykładzin dywanowych – mówi Marta Wieleba, prezes Konsal Cleaning.

Upominkowy róg obfitości

Jedną z Atrakcji Sopot Wave był konkurs z atrakcyjnymi nagrodami. Wśród upominków znalazły się zestawy wyśmienitych wyrobów jak klasyczna czekolada bean-to-bar od Ivee Promenade, karty na zakupy do Galerii Klif, zaproszenia na kolację do Mudo, ręcznie zdobiona porcelana od Rzecz:pospolitej, zestawy biżuterii od marki Kamena, kosz bestsellerów od Kultury Smaku, weekend z samochodem od BMW Zdunek, zestawy kosmetyków od Thalgo, voucher na zabieg w klinice Royal Med Clinic oraz niespodzianki od Konsal Cleaning. Tutaj warto dodać, że ręcznie malowana porcelana od Rzecz:pospolitej – powstawała także w trakcie imprezy na specjalnie przygotowanym stoisku.

Do dyspozycji gości był też bufet przygotowany przez Mudo, a także bary, gdzie wielką popularnością cieszyło się m.in. prosecco z portfolio fimy Henkell Freixnet Polska Sp. z o.o, partnera imprezy. To polska filia międzynarodowej grupy Henkell Freixenet, jednego z największych światowych producentów win musujących oraz alkoholi, w tym win spokojnych i likierów.

Florystyczną oprawę przygotowała firma Laba Gdańsk, a za kulisami imprezy o żołądki całej ekipy, w tym modelek zadbała firma Diety od Brokuła zajmująca się cateringiem dietetycznym. Za sterami dj-ki zasiadł DJ Sober.