Futurystyczny świat Katarzyny Konieczki

Karol Kacperski

Robotyczna lalka, której brakowało jedynie kluczyka do nakręcania na plecach, kobieta-android, zdehumanizowana postać, fantazja seksualna mężczyzn — niema partnerka, pozbawiony świadomości robot, fetyszyzujący, metaliczny królik… To tylko niektóre kostiumy autorstwa Katarzyny Konieczki, sopockiej kostiumografki i i projektanki światowej sławy we współpracy z Eweliną Robakowską - Konieczką, jakie można było zobaczyć na wybiegu Sopot Wave podczas artystycznego pokazu.

Kolekcja zaprezentowana na Sopot Wave symbolizowała siostrzaną współpracę. Składała się z części odrealnionej, „wystrzelonej w kosmos” oraz pragmatycznej, mocno stąpającej po planecie prêt-à-porter — bo właśnie takie są siostry tworzące pod szyldem Konieczka. Katarzyna Konieczka to uznana kostiumografka, okrzyknięta przez największe światowe media projektantką mody przyszłości, z kolei Ewelina Robakowska-Konieczka to królowa zakupów, doskonała stylistka działająca dotąd w cieniu anonimowości. Kolekcja połączyła kosmicznie kreatywną Katarzynę i praktyczną fankę elegancji Ewelinę. Pokaz otwierały sylwetki jak z filmu science fiction: robotyczna lalka, której brakowało jedynie kluczyka do nakręcania na plecach; kobieta-android, zdehumanizowana postać, fantazja seksualna mężczyzn — niema partnerka, pozbawiony świadomości robot; fetyszyzujący, metaliczny królik… Stopniowo na wybiegu pojawiały się nie tyle postacie, co kreacje, które z powodzeniem można by założyć na czerwony dywan, choć wciąż pełne futurystycznych akcentów. „Bluzka z metalu” zestawiona z modnymi, oversize’owymi spodniami, czarny, połyskujący top i kolia połączona z półgolfem oraz skórzanymi spodniami…

- Kolekcja odpowiada na pytanie: czy da się połączyć w jednej linii Première Vision i Prêt-à-Porter? Oczywiście, że tak! Pokaz w Sopocie był najlepszą odpowiedzią na to pytanie – stwierdza Ewelina Robakowska-Konieczka.

Katarzyna Konieczka

Absolwentka Międzynarodowej Szkoły Kostiumografii i Projektowania Ubioru w Warszawie. Tworzy kostiumy sceniczne, jak również te do sesji zdjęciowych. Współpracowała z najbardziej prestiżowymi magazynami i programami, jak Vanity Fair, VOUGE IT, VOUGE UK, VOUGE NL oraz I-D Magazine. Pracowała, między innymi z takimi artystami, jak: Madonna, Marilyn Manson, Lady Gaga, Bella Hadid, Fergie, Amber Rose czy fotograf David LaChapelle, Nick Knight, Daniele Duella & Iango Henzi. Wielokrotnie nagradzana, znalazła się w czołówce listy "Most wanted designers 2012" według NOT JUST LABEL. Cztery lata później, jako jedyna projektantka z Polski, została wymieniona przez amerykański serwis CNN wśród ich zestawienia 10 projektantów mody przyszłości (2016). Była promowana przez największych krytyków mody na świecie: Diane Pernet, Robb Young, Lidewij Edelkoort. Obecnie pracuje przy amerykańskich produkcjach filmowych oraz programach telewizyjnych. Dwukrotnie gościła na okładce magazynu Prestiż, który od 15 lat uważnie śledzi jej karierę.