Wierzę w papier. I kropka.
– mówi Joanna Dobkowska, graficzka, projektantka, twórczyni marki I Believe In Paper.
Wierzę w papier. I kropka.
– mówi Joanna Dobkowska, graficzka, projektantka, twórczyni marki I Believe In Paper.
Zaprojektowane z dbałością o formę i detal, ręcznie oprawiane, wykończone płóciennym grzbietem, z papieru o aksamitnej strukturze. I Believe In Paper to marka papiernicza stworzona przez projektantkę Joannę Dobkowską. - Otaczanie się pięknym, trwałymi przedmiotami i korzystanie z nich to doskonały sposób na celebrowanie codzienności – przekonuje twórczyni.
Joanna jest projektantką graficzną, autorką komunikacji wizualnej wielu marek, była m.in. dyrektorką artystyczną „Elle”. Markę I Believe In Paper wymyśliła w 2023 roku. Jak sama mówi: z tęsknoty za papierem i kolorem. Z własnego doświadczenia wie, że notowanie na papierze w niezwykły sposób wyzwala kreatywność.
- Zawsze kochałam papier, jego rodzaje: papiery czerpane, barwione w masie, techniki druku. To moja miłość jeszcze z czasów studiów na ASP – fascynowały mnie zajęcia w zecerni, odbijanie na papierze, skład, druk, letterpress… – opowiada twórczyni marki.
Drugą fascynacją artystki jest kolor. Powstały już cztery wersje kolorystyczne notesów: Viva Magenta, I Love Pink, Blue Note i Emeraud Whisper, z różnymi wariantami wykończeń. A będą następne.
- Odkąd czarne i granatowe ubrania zamieniłam na intensywnie kolorowe, widzę, ile przyjemności i energii wywołują barwy. Dla mnie praca z kolorami i próbnikami papieru to jeden z najprzyjemniejszych momentów w procesie powstawania notesu – przyznaje projektantka.
I Belive In Paper to także współpraca z innymi artystami. W kooperacji z Malwiną Konopacką, ilustratorką, projektantką, autorką m.in. kolekcji ceramiki OKO, powstał piękny przycisk do papieru MOLE. A w najbliższym czasie pojawi się BRELOK – efekt kooperacji z UAU Project. To warszawskie studio projektowe, założone przez Justynę Fałdzińską i Miłosza Dąbrowskiego, które od 10 lat eksperymentują z drukiem 3D, łącząc świat digitalny z rzemieślniczym, tworząc m.in. lampy, wazy, totemy.
Innym nieszablonowym produktem są też kalendarze. W tym roku powstał dwujęzyczny, polsko-angielski kalendarz-planner IBelieveInCinema, z ciekawostkami filmowym zebranymi przez filmoznawcę Tomka Kolankiewicza. Obecnie dyrektora Filmoteki Narodowej. Wydaniu kalendarza towarzyszą wywiady z kobietami filmu: reżyserką Agnieszką Smoczyńską i aktorką Leną Górą. Niedługo pojawią się kolejni, ciekawi bohaterowie. A w przygotowaniu kalendarz na 2025 z wyborem 30 filmów kina niezależnego, przygotowanym przez warszawskie kino Amondo.
Produkty I Belive In Paper można dostać również stacjonarnie w Trójmieście, w Reset Art & Design Point w Gdyni.