Ponad 130 metrów nad ziemią, w restauracji Arco by Paco Perez 19 października odbył się wyjątkowy wieczór z marką The Balvenie w roli głównej. Wszystko po to, by w wyjątkowy sposób uczcić 60-lecie pracy Malt Mastera Davida Stewarta, który w świecie szkockiej whisky znany jest jako prawdziwa legenda. Był to idealny moment, by zamknąć pewien rozdział w historii marki The Balvenie, a jednocześnie rozpocząć kolejny, otwierając się na nowe doświadczenia, już pod opieką nowej v Malt Masterki - Kelsey McKechnie.

Nie jest tajemnicą, że to właśnie w Arco by Paco Perez odbywają się jedne z najbardziej ekskluzywnych wydarzeń z pogranicza sztuki kulinarnej i celebracji najważniejszych wydarzeń światowych marek. Tak też było tym razem. 19 października na 33 piętrze Olivii Star odbyła się uroczysta kolacja przygotowana przez światowej klasy szefów kuchni z pairingiem najznamienitszych trunków The Balvenie. Ta szkocka, prawdziwie rzemieślnicza whisky nie pojawiła się tu bez powodu, wręcz przeciwnie! Tego wieczoru świętowano bowiem sześć pełnych dekad pracy wybitnego Malt Mastera Davida C. Stewarta MBE, który przez większość swojego życia nadzorował każdy etap tworzenia tego wyjątkowego trunku.

- Dzięki swojej pasji i zaangażowaniu w proces produkcji whisky, David C. Stewart MBE stał się ikoną tego alkoholu na świecie. Jego niezrównane umiejętności przyczyniły się do powstania wielu wybitnych wariantów The Balvenie, które zdobyły uznanie i wciąż zdobywają serca miłośników na całym świecie. W 2016 roku został uhonorowany Orderem Imperium Brytyjskiego przez królową angielską za swoje nieocenione zasługi dla rozwoju przemysłu whisky. Kolacja w Arco by Paco Perez była więc idealnym zwieńczeniem jego zasług, ale również idealną okazją, by rozpocząć nowy rozdział pod opieką Malt Masterki Kelsey McKechnie, która dziś jest jedną z najmłodszych kobiet na świecie, posiadających ten wyjątkowy tytuł - mówi Magdalena Wszołek, Brand Manager William Grants & Sons.

Podczas kolacji poświęconej szczęściu dekadom pracy Davida C. Stewarta, odbyła się uroczysta celebracja The Balvenie Sixty, unikalnej whisky, która dojrzewała przez sześćdziesiąt lat i stanowi zarówno wyraz doskonałości, jak i hołd dla relacji i wiedzy przekazywanej z pokolenia na pokolenie. Wartość tego wyjątkowego trunku szacuje się na ok. 145 000 funtów. Jest to zasługa nie tylko doskonałej jakości whisky, ale również jej luksusowego opakowania, które skrywa niezwykle inspirującą opowieść o pasjonującym życiu Davida C. Stewarta MBE. To historia, którą zainspirował się Andrzej Kubiś, właściciel Domu Whisky, który stał się szczęśliwym nabywcą jednej z zaledwie 71 dostępnych na świecie butelek The Balvenie Sixty, konkretnie egzemplarza nr 43, który jako jedyny trafił do Polski. Warto zaznaczyć, że The Balvenie Sixty to pierwsza butelka, którą Kelsey McKechnie podpisuje jako Malt Master. To historyczny moment, łączący przeszłość z przyszłością i podkreślający kluczową rolę, jaką odgrywają ludzie w destylarni The Balvenie.

Celebracja rzemiosła i szacunek do pracy ludzkich rąk od zawsze kształtował charakter The Balvenie, o czym świadczy fakt, że od lat produkowana jest według zasady Pięciu Rzadkich Rzemiosł. Destylarnia tej wyjątkowej whisky należy do nielicznych w Szkocji, która wciąż uprawia samodzielnie jęczmień, posiada własną słodownię, a także utrzymuje na miejscu zarówno kotlarza, jak i zespół bednarzy. Piątym spośród Rzadkich Rzemiosł jest doradztwo wspomnianego mistrza słodu, który przewodniczy wszystkim etapom tworzenia trunku. Na kanwie tradycji, z jakiej wyrasta The Balvenie, powstał projekt The Makers. Kampania opowiada o szacunku do kunsztu rzemieślniczego i różnicy między tworzeniem z potrzeby serca, a zwykłą produkcją.

Przed „Makersami” postawiono dwa zadania – każdy z nich miał nie tylko opracować obiekt rzemieślniczy, ale także czynnie uczestniczyć w całym akcie twórczym pozostałych artystów, korzystając ze swoich wzajemnych przemyśleń jako inspiracji. Aby to zrobić, marka zaprosiła 5 twórców do kampusu Design Nature prowadzonego przez Studio Rygalik, gdzie każdy z nich wykonał własne dzieło zgodnie ze swoją profesją: ceramiką (Alicja Patanowska), fotografią (Jacek Poremba), aktywizmem kulinarnym (Maria Przybyszewska), designem (Tomek Rygalik) i tekstem kulturowym (Gosia Rygalik). W efekcie powstała spójna kolekcja utrzymana w duchu hasła marki – „stworzone z potrzeby serca”.

- Kampania The Makers jest hołdem dla rzemiosła i podziwem dla pracy ludzkich rąk. Współpraca z ludźmi, którzy podzielają te same wartości, co twórcy The Balvenie, stanowi esencję tego projektu i wszelkich podejmowanych działań. W kontekście tego przedsięwzięcia, 60 lat pracy Malt Mastera Davida C. Stewarta stają się jeszcze bardziej znaczące. To nie tylko dekady pracy z zapałem, ale także opowieść o poświęceniu i miłości do sztuki tworzenia whisky - podkreśla Magdalena Wszołek.

Zarówno kampania The Makers, jak i celebracja 60 lat pracy wybitnego Malt Mastera Davida C. Stewarta, powstała z potrzeby serca, podobnie jak z serca marki The Balvenie płynie miłość i celebracja kunsztu rzemiosła, za którym stoją ludzie z pasją.