v Artystka przemieszcza się swobodnie pośród dyscyplin, mediów, epok oraz pojęć, pomiędzy tym co prywatne i publiczne, materialne i pojęciowe, pomiędzy troską i opresją. Punktem wyjścia jest tu historia amerykańskiej firmy Kodak – producenta sprzętu fotograficznego, która od początku działalności kierowała swoją ofertę do kobiet. Wytwarzane od 1888 roku klisze w rolkach i łatwe w obsłudze kamery reklamowane były jako narzędzia służące przede wszystkim do utrwalania rodzinnych wspomnień. W ten sposób kobiety stały się domowymi dokumentalistkami i archiwistkami, zyskując możliwość fotograficznego zapisu własnej historii. Tytułowe „Cherish” oznacza w języku angielskim troskę, dbanie o coś lub o kogoś, a także umiłowanie czegoś. Jednocześnie jest to nazwa najnowszego produktu firmy Kodak – zestawu monitorującego zachowanie niemowląt w czasie rzeczywistym, nazywanego też elektroniczną nianią. U Walentynowicz tytuł odczytywać można wielopoziomowo: jako zadanie tradycyjne przypisane kobietom, ale też postulaty współczesnych ruchów post feministycznych oparte na etyce troski czy, w innej perspektywie, jako ukryte narzędzie kontroli i ograniczania.

Data: 01.07-04.09

Miejsce: 4G, ul. Szeroka 37