Porsche 718 Boxster
Klasyka dla par
Porsche 718 Boxster
Klasyka dla par
Jeżeli szukasz klasycznego ducha Porsche, ale topowa 911- ka jest dla ciebie za droga, a model Cayenne za duży to znak, że dla ciebie wymyślono 718 Boxster. Ten rasowy roadster jest wręcz idealny na rozpoczęcie przygody z tą szlachetną marką.
Co najważniejsze 718 Boxster to naprawdę prawdziwy sportowy samochód. Choć pojemność silnika – 2 litry i moc 300 KM nie należy dzisiaj do imponujących to Boxster ma tą jedną ważną cechę – silnik umieszczony centralnie. To zmienia wszystko – rozkład masy pomiędzy osiami, a co za tym idzie sposób prowadzenia pojazdu. To wreszcie sama świadomość, że ta pięknie basowo grająca jednostka jest tuż za plecami kierowcy i pasażera. Już pierwsze metry prowadzenia 718 Boxster udowadniają, że to naprawdę sportowe auto. Są i inne detale jak prawie pionowo ułożona kierownica co w połączeniu z nisko położonym siedzeniem daje poczucie, że przyklejamy się do jezdni. To także zestrojenie skrzyni biegów z zawieszeniem. Do dyspozycji mamy dwa tryby – standard i sport, co jeszcze bardziej usztywnia samochód i zwiększa dynamikę jazdy.
Porsche Boxster 718 wyposażono w dwulitrowy silnik o mocy 300 KM i momencie obrotowym 390 nM. To jednostka 4 cylindrowa typu boxer. Stąd nazwa modelu, która wzięła się z połączenia dwóch wyrazów – boxer i roadster (auto bez dachu). Błyskawicznie zbiera się do jazdy, producent wskazuje, że do setki rozpędza się w 4,7 sekundy.
Wnętrze jest dość surowe i nawiązuje do minionych dekad. Na uwagę zasługują zegary, wręcz klasyczne, okrągłe, z białymi cyframi i czerwoną wskazówką – niczym z lat 70. XX wieku. Wspaniały widok.
Boxster 718 to auto albo dla singla albo dla pary, gdyż są tylko dwa siedzenia. Doskonałe na krótkie, letnie wypady, choć można pojechać dalej. Boxster z przodu ma niewielki bagażnik, a z tyłu dodatkowy schowek. Wystarczy na małe torby. Tak więc to opcja dla nie potrzebujących stosów ubrań i kosmetyków.
Jak deklaruje producent średnie spalanie wynosi 8,5 do 9 l na 100 km/h. Oczywiście o ile jedziemy zgodnie z przepisami.
No i na koniec ważna informacja - ceny tych modeli na rynku kształtują się wokół kwoty 300 tys. zł, czyli dwa razy taniej niż najtańsza, nowa 911-ka.