W sieci z KAROLINĄ ŁUKASZEWSKĄ-KEMPA
Gdyby nasze życie krążyło tylko wokół obowiązków i przyjemności realizowanych w realu, nasz świat byłby nudny. Wychodzę z założenia, że to co dzieje się w internecie, jest równie ważne jak to co w realu, należy jednak umiejętnie rozdzielić te dwa światy i każdemu nie dać się wciągnąć za bardzo. Z powodu specyfiki mojej pracy bardzo dużo czasu spędzam w tym internetowym świecie.
Po otwarciu oczu pierwsze co sprawdzam to poczta służbowa, lubię mieć wszystko pod kontrolą. Na bieżąco sprawdzam pilne wiadomości, na które staram się reagować 24/7. Dopiero wtedy mogę przy porannej herbatce – bo jestem z tych niepijących kawy – zrobić prasówkę, czyli sprawdzam co ciekawego wydarzyło się w Polce i na świecie. Najczęściej korzystam z tvn24.pl, trojmiasto.pl oraz informacji udostępnianych na Facebooku przez znajomych. Z Facebooka oczywiście korzystam, niemniej nie jestem zbyt aktywnym użytkownikiem tego portalu. Głównie służy mi jako narzędzie pracy, ponieważ jestem administratorem strony @Porsche Centrum Sopot. Regularnie odpowiadam na wiadomości, staram się reagować na komentarze, pozostaję z ludźmi w kontakcie.
Od pewnego czasu moją większą uwagę przykuwa Instagram, na którym znajduję wiele inspiracji zarówno dla biznesu, jak i w prywatnym życiu. Śledzę newsy motoryzacyjne dotyczące marki Porsche @Porsche, @PorschePolska, @Porsche_newsroom, ale na radarze mam również to co robi nasza konkurencja w Polsce i na świecie. Prywatnie również korzystam z dobrodziejstw Instagrama. Szukam tu głownie trendów modowych zza granicy, inspiracji, znajduję butiki oferujące niecodzienne gadżety i elementy stylizacji, np. @modawoow, @woowclassy, @mint_label_, @lolariostyle, @camilacoelho, @kendralljenner, @katekijo.
Zakupy realizuję głównie online. Jest cała masa sklepów i butików skąd wygrzebuje to, czego niekoniecznie znajduje w sklepach stacjonarnych. Noszę ciuchy z: @bococlothing, @lovesaints, @justuniquebyisabel, @magnificboutique, @sheila_exclusive, @sugarfree, @moliera2, @shoutabout_warsaw. Uwielbiam łączyć marki no name z tymi bardziej znanymi i prestiżowymi, niemniej jednak doceniam marki lokalne, pojedyncze sztuki wykonywane ręcznie i wkładane w to serce.
Najbardziej zjawiskowe suknie jakie w życiu widziałam są na @teutamatoshiduriqi. Obserwuję też piękną, ręcznie wykonaną biżuterię - @sinbymanneijewels oraz @zozodesign, a także ręcznie wykonaną biżuterię ślubną mojej przyjaciółki Aliny @apuliaart. Obserwuję też moich ulubionych aktorów, seriale i zespoły muzyczne jak np. @matthew_noszka, @sofiavergara, @modernfamily.
Dla mnie ważny jest również humor, więc bez @sucharcodzienny oraz @Vogule.Poland się nie obejdzie. Z ciekawostek artystycznych śledzę stronę @streetartglobe, która oferuje smaczki „uliczne” bardziej i mniej znanych artystów ze świata. Dodatkowo strony takie jak: @beautifuldestinations, @kohotels motywują mnie do szukania inspiracji na przyszłe wojaże.
Media społecznościowe służą mi także w zakresie wsparcia wiedzy merytorycznej. Regularnie śledzę na Facebooku Harvard Review Polska @hbrpolska, Forbes Polska @forbespolska, Brief @businessinbrief, Marketing w Praktyce @marketingwpraktyce oraz Marketing przy Kawie @marketingprzykawie i inne. Od jakiegoś czasu zaczynam aktywnie poruszać się w świecie LinkedIn. Odkryłam go niedawno, jednakże widzę w nim ogromny potencjał, znajduję polecane artykuły i newsy, na które nie natrafiłam nigdzie indziej, stąd decyzja o zaproszeniu go również do mojego serca.
W telefonie aplikacje, które towarzyszą mi na co dzień to: Booking, Znany Lekarz, Google Maps, Pinterest, Youtube, Shazam, Spotify. Dwie ostatnie mają dla mnie duże znaczenie, ponieważ w wolnej chwili lubię posłuchać dobrej, często niekomercyjnej muzyki, stąd aplikacja Shazam pozwala mi odkrywać te ciekawsze perełki.