Mazda 6 należy do najpopularniejszych modeli segmentu klasy średniej i od wielu lat skutecznie rywalizuje z niemiecką konkurencją.  Sam producent pozycjonuje swoje produkty bardziej w kategorii klasy Premium, niż aut „dla ludu”. W swojej najnowszej odsłonie „szóstka” pozostała wierna swojemu poprzednikowi i wizualnie nie jest łatwo ją odróżnić od dotychczasowych wariantów. Wiele zmieniło się natomiast w środku. 

Poliftingowa wersja na pierwszy rzut oka niemal nie różni się od swojego poprzednika. Może to dobrze, bo ten model należał do wyjątkowo udanych – najwyraźniej więc nie było sensu poprawiać go na siłę. Mazda do niedawna była dość niszowym producentem. Stosunkowo niedawno ta marka pojawiła się w Polsce i po początkowych trudnościach w zdobyciu zaufania naszych rodaków, aktualnie znajduje się w czołówce sprzedaży. „Szóstka” jest także najpopularniejszym modelem w historii tej marki w naszym kraju. W ciągu 10 lat istnienia Mazdy Motor Poland sprzedano ponad 18 tys. sztuk tego bardzo udanego modelu. 

Mazda 6 jest stosunkowo dużym samochodem jak na swój segment. W tej klasie podobny zabieg zastosował np. Opel z modelem Insignia, ale jeśli porównamy oba te samochody np. z Mercedesem Klasy C, który klasyfikowany jest w tej samej grupie, ten ostatni okażę się dość filigranowy. Zmiany zewnętrzne w nowym modelu Mazdy najłatwiej zauważyć spoglądając na nowy grill i jego obramowanie. Zmieniły się również delikatnie przednie reflektory i kształt zderzaka. Z tyłu inaczej poprowadzoną chromowaną listwę na klapie bagażnika oraz zastosowano inne światła. 

Drobiazgi? Pewnie tak, ale wpływają one na pozytywny odbiór tej odświeżonej stylistyki. Nie ma wątpliwości co do tego, że Mazda 6 to jeden z najbardziej wyrazistych samochodów w klasie średniej. Nie było więc potrzeby wprowadzać tutaj jakichś radykalnych zmian. Swój charakterystyczny wygląd, samochód ten zawdzięcza filozofii KODO konsekwentnie stosowanej przez tego producenta od kilku lat w swoich nowych modelach. Mazda zachwala ją jako „duszę ruchu”, która nawiązuje do płynności i zwinności zwierząt, np. geparda. 

Od tego ekskluzywnego wizerunku i zastosowania nie odstaje także wnętrze. Wyraźne zmiany zaszły na kokpicie. Nowy projekt wnętrza uzupełniony został dodatkowo niedostępnymi dotąd elementami wyposażenia, takimi jak wentylowane siedzenia, wyświetlacz head-up na przedniej szybie dostępny teraz seryjnie w każdej wersji wyposażenia oraz unowocześniony cyfrowy zestaw wskaźników z ekranem TFT w centralnej części. Użyte do wykończenia materiały nie pozostawiają złudzeń, że Mazda bardzo mocno chce być „Premium” i konsekwentnie to realizuje. Chrom, aluminium, staranne przeszycia i miękkie wykończenia na pulpicie. 

Do tego wyśmienity komfort jazdy i bardzo poprawne zachowanie się na drodze. „Szóstka” jest dostojna, elegancka, ale przy tym dynamiczna. Bez przeszkód może pełnić rolę reprezentacyjnej limuzyny, albo eleganckiego kombi do dalekich podróży. W testowanym egzemplarzu kierowcom spragnionym wrażeń może brakować mocy. Dwulitrowa, benzynowa jednostka o mocy 165 koni mechanicznych, poprzez brak turbodoładowania, ma raczej łagodne usposobienie. Do pierwszej „setki” przyspiesza w nieco ponad 9 sekund, a maksymalnie może osiągnąć 214 km/h na godzinę. Okupione jest to zapotrzebowaniem na paliwo na poziomie średnio około 8 litrów na 100 km. 

Mazda 6, szczególnie w wersji, którą testowaliśmy, nie ma sportowej natury, ale za to nadrabia komfortem. Nierówności pokonuje bez dyskomfortu dla kierowcy, na łukach drogi trzyma się sztywno, a układ kierowniczy jest bardzo precyzyjny. Warto także podkreślić wysoką kulturę pracy manualnej skrzyni biegów. Dla tych, którzy oczekują więcej osiągów w tym eleganckim otoczeniu, producent oferuje silniki diesla oraz mocną, benzynową jednostkę 2.5 o mocy 194 koni mechanicznych. 

Nowa Mazda6 dostępna jest w 4 poziomach wyposażenia: SkyMOTION, SkyENERGY, SkyPASSION i najbogatszej SkyDREAM. Cennik modelu rozpoczyna się od kwoty 98 900 zł. Dotyczy ona zarówno warianty limuzyny jak i kombi. Prezentowany na zdjęciach model w wydaniu SkyPASSION to koszt 134 820 zł. W tej cenie zawarte jest warte około 6000 zł wyposażenie dodatkowe (między innymi lakier Snowflake White za 2600 zł, system Apple CarPlay za 1115 zł). Zapraszamy do salonów Mazdy BMG Goworowski na jazdę próbną.