Znamy wzornictwo skandynawskie, wiemy jak wygląda styl Hampton. A co z polskim designem? Czy jesteśmy w stanie zamknąć oczy i opisać jak on wygląda? Wymienić kilka marek, albo od razu przypisać im konkretny projekt? Czy wiedzieliście, że Max Kobiela to projektant i właściciel marki Phormy.com, a krzesło siatkowe to projekt, który po 50 latach został reaktywowany przez Projekt68?

Polski design jest niezwykle ciekawy, zarówno ten z lat 50., 60., czy współczesny. Każdego roku powstają w Polsce nowe marki, nowe projekty. Gdzie ich w takim razie szukać? Jak do nich dotrzeć? Entuzjaści designu, którzy śledzą nowości, zawsze są na bieżąco w temacie, a inni? Jak do potencjalnych klientów mają dotrzeć młodzi projektanci? W tym wszystkim ma pomóc kampania #WybieramPolskiDesign, której celem jest promowanie młodych, polskich marek.

- Do projektu zaprosiliśmy 10 producentów mebli oraz oświetlenia, którzy wpisują się w definicje „dobrego, polskiego designu”. A co on dla nas oznacza? Przede wszystkim musi być funkcjonalny i praktyczny – nie może tylko stać i wyglądać, musi też być elementem użytecznym. Unikatowość wzornicza, czyli coś, co nie jest powieleniem już istniejących projektów. Zwracamy również uwagę na jakość użytych materiałów, a co za tym idzie – made in Poland. Od projektu po produkcje - mówi Małgosia Stasinowska z GOOD INSIDE, współorganizator kampanii #WybieramPolskiDesign.

Do współpracy organizatorzy zaprosili następujące marki: Custom Shop, DO_M, DYLE, Hennil, KASPA, Nowymodel.org, Phormy.com, Projekt 68, Talukko oraz RAW. Kampania potrwa do września 2019 i przez ten czas organizatorzy chcą stale komunikować o markach, projektantach i produktach, będąc przy tym jednocześnie biurem prasowym każdej z marek. Za inicjatywą #WybieramPolskiDesign stoi PLN Design – portal promujący polski design oraz showroom Good Inside.