Porsche zaprezentowało w Szanghaju nowe wcielenie modelu Macan. Kompaktowy SUV zadebiutował w 2014 r. i od tamtej pory zdążył odnieść wielki sukces. Teraz został znacznie udoskonalony – zarówno pod względem wzornictwa, komfortu czy łączności, jak i dynamiki jazdy.
Dzięki wielu przemyślanym zmianom w nadwoziu nowy Macan zyskał jeszcze bardziej sportowy i nowoczesny wygląd. Liczne szczegóły odzwierciedlają DNA kultowego samochodu sportowego 911 oraz supersportowego modelu 918 Spyder. Wyraźne nawiązania do „911” we wnętrzu nowego Porsche Macan podkreśla opcjonalna sportowa kierownica GT. W zakresie wzornictwa pozostaje wierny DNA Porsche i wyróżnia się trójwymiarowym, diodowym pasem tylnych świateł. Technika LED standardowo jest również obecna w reflektorach głównych.
Lista głównych innowacji obejmuje: 11-calowy ekran dotykowy nowego systemu Porsche Communication Management (PCM), przeprojektowane i przeniesione otwory wentylacyjne oraz sportową kierownicę GT znaną z modelu 911. PCM daje dostęp do nowych cyfrowych funkcji, takich jak inteligentne sterowanie głosowe czy nawigacja online – dostępnych w standardzie. Wachlarz wyposażenia z zakresu komfortu poszerza asystent jazdy w korku, jonizator powietrza oraz podgrzewana przednia szyba.
Za sprawą zoptymalizowanego podwozia nowy Macan może jedynie wzmocnić swoją wyjątkową pozycję sportowego samochodu w segmencie kompaktowych SUV-ów. Precyzyjne zestrojenie układu jezdnego zapewnia jeszcze większą neutralność prowadzenia przy zachowaniu stabilności i zwiększeniu komfortu.
I chociaż to nietypowe w segmencie SUV-ów, Macan nadal ma mieszane ogumienie – o różnych szerokościach – na przedniej i tylnej osi. Podobnie jak w przypadku innych sportowych samochodów Porsche, taka konfiguracja umożliwia kierowcy pełne wykorzystanie dynamicznych możliwości inteligentnego napędu na wszystkie koła Porsche Traction
Management (PTM).
Za modelem Macan stoi historia prawdziwego sukcesu. Połączenie typowych dla Porsche osiągów w każdym terenie z wysokim stopniem praktyczności na co dzień od samego początku zaimponowało klientom: od 2014 r. Porsche sprzedało ponad 350 tys. sztuk tego kompaktowego SUV-a.
Porsche Centrum Sopot