ZMIENIAJĄCY SIĘ ŚWIAT PRIVATE BANKINGU

Umiejętne dopasowanie ryzyka, czasu inwestycji, oczekiwanej stopy zwrotu oraz dywersyfikacja. By odpowiedzieć na potrzeby klienta zamożnego i trafić do niego z idealną ofertą, bankowcy nie próżnują, prześcigając się w różnych rozwiązaniach, nie tylko produktowych, ale także z zakresu obsługi. Karol Stolarski, dyrektor gdańskiego oddziału Lion’s Banku opowiada o tym, jak rozwija się private banking, czyli bankowość stworzona dla wymagających klientów.

Private banking – co oznacza to pojęcie?

Bankowość prywatna to nie tylko produkty i usługi finansowe oferowane klientom, ale także dodatkowe korzyści, coś ponad tradycyjną ofertę bankową. Czego szukają klienci private bankingu? Odpowiedzi jest naprawdę wiele. Pośród nich można wymienić oszczędność czasu, profesjonalne podejście do spraw klienta związanych z ryzykiem prawno-podatkowym, czy usługi concierge zapewniające m.in. dostęp do niezliczonych wydarzeń sportowych i kulturalnych na całym świecie.

Czym różni się private banking od tradycyjnego modelu bankowości?

Tradycyjny model bankowości jest zamknięty w pewnych ramach. Jego sposób funkcjonowania niewiele zmienił się na przestrzeni ostatnich lat.  Tradycyjne produkty bankowe, takie jak rachunek, lokata czy przelew są podstawą działania tych banków. Można powiedzieć w sposób metaforyczny, że bankowość prywatna to swego rodzaju luksusowy hotel, gdzie każdy z pracowników dokłada starań, aby spełnić ekskluzywne oczekiwania gości. Wśród naszych klientów możemy wyróżnić osobę oczekującą produktu z gwarantowanym zyskiem wyższym niż na lokacie, matkę zabiegającą o bilet na koncert dla córki w Berlinie, a nawet przedsiębiorcę zastanawiającego się nad przekształceniem spółki i oczekującego z naszej strony konsultacji z prawnikiem. Lion’s Bank w tej chwili to już nie tylko instytucja finansowa, ale również miejsce, gdzie służymy radą i pomagamy w niecodziennych sprawach.

Jakie korzyści czerpie klient z indywidualnej opieki private bankera? Z jakimi sprawami się do niego zgłasza?

Mamy naprawdę szeroką paletę usług. Na przestrzeni ponad czterech lat szukaliśmy dla klientów skrzypiec, wakacji w najodleglejszych zakątkach globu, czy biletów na mecze piłkarskie. Natomiast, odnośnie spraw zawodowych, najczęściej jesteśmy proszeni o konsultacje dotyczące zmian form prawnych działalności gospodarczej oraz sukcesji majątku. To ostatnie jest szczególnie ważne, ponieważ warto jeszcze za życia uruchomić mechanizmy, które w przyszłości zadbają o finanse osobiste i firmowe oraz spokój bliskich.

Kto może korzystać z private bankingu w Lion’s Bank?

Z pełni usług Lion’s Bank może korzystać klient, który posiada u nas produkty inwestycyjne oraz wyjątkową, metalową kartę Master Key. To dzięki niej otwierają się przed nim drzwi VIP Louge, czyli specjalnej strefy wypoczynku, gdzie można zrelaksować się przed podróżą, czy dostęp do usługi concierge. Ponieważ obecnie trwa okres wyjazdów na narty, warto wspomnieć, iż posiadacze naszej karty są ubezpieczeni od następstw nieszczęśliwych wypadków na kwotę w wysokości 500 tys. euro oraz od odpowiedzialności w życiu prywatnym do 1 mln. euro.