760 tysięcy modelu Cayenne sprzedało Porsche na całym świecie. Tę imponującą liczbę z pewnością wyśrubuje trzecia generacja pierwszego SUV-a w historii niemieckiego producenta z Zuffenhausen. Samochód został premierowo zaprezentowany klientom w Starym Maneżu przez Porsche Centrum Sopot. Premierę uświetnił występ wokalistki Anny Karwan.
Trudno uwierzyć, ale pierwsze modele Porsche Cayenne trafiły do klientów aż 16 lat temu. Wtedy wzbudzał kontrowersje, szczególnie wśród motoryzacyjnych purystów, dla których jedynym słusznym modelem było kultowe 911. Świat się jednak zmienia i kto stoi w miejscu, ten się cofa. Porsche zrobiło odważny krok i... się nie pomyliło.
Model Cayenne nie tylko „wstrzelił” się w rynek, ale też zdobył dla Porsche nowe rynki, znacznie poprawiając kondycję finansową firmy. Dziś nikt już o kontrowersjach nie mówi, zwycięzców się nie sądzi. Za zwycięzcami podążają inni i nawet najbardziej konserwatywne marki musiały w końcu uznać nieomylność prekursora.
Nowe Cayenne wygląda podobnie do poprzedniego modelu, szczególnie niewiele zmieniło się w obszarze pasa przedniego. Zmiany jakich dokonano są ewolucyjne. Nową generację najłatwiej rozpoznać po tylnych światłach znanych z nowego modelu Panamera. Nieco więcej zmian nastąpiło we wnętrzu samochodu. Na środku deski rozdzielczej pojawił się większy ekran dotykowy, a na konsoli centralnej zredukowano liczbę przycisków.
Nowe Cayenne debiutuje w trzech wariantach. Pierwszy z nich, Cayenne, ma 6-cylindrowy silnik turbo o pojemności 3 litrów, mocy 340 KM i 450 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Ten bazowy model rozpędza się do 100 km/h w 6,2 s (5,9 s z pakietem Sport Chrono). Prędkość maksymalna wynosi 245 km/h.
Drugi wariant to model Cayenne S, napędzany 2,9-litrowym silnikiem V6 biturbo. I ta jednostka jest nową konstrukcją. Osiąga moc 440 KM oraz 550 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Od 0 do 100 km/h Cayenne S przyspiesza w 5,2 s (z pakietem Sport Chrono: 4,9 s). Prędkość maksymalna wynosi 265 km/h.
Najmocniejszym dostępnym obecnie modelem jest Cayenne Turbo z 4 litrowym silnikiem V8 o mocy 550 KM i momencie obrotowym aż 770 Nm. Osiągi to 4.1 sekundy od 0 do 100 km/h (3,9 s z Sport Chrono) i prędkość maksymalna 286 km/h. Ceny modelu Cayenne rozpoczynają się od 359 120 zł, Cayenne S od 451 320 zł, a Turbo od 681 080 zł. Wkrótce do oferty dołączy również usportowiona wersja GTS oraz hybryda.