Honda Civic Type R tryumfowała w prestiżowym konkursie „Samochód Roku” przeprowadzonym przez popularny magazyn BBC TopGear. Auto wygrało w kategorii „hot-hatch roku” i uzyskało tytuł „międzynarodowego samochodu roku redaktorów naczelnych”, a także zdobyło nagrodę główną plebiscytu.

Produkowany w Swindon Civic Type R dzieli podstawowe założenia konstrukcyjne ze standardowym modelem Civic hatchback. Projekt tego auta opracowano jednak od podstaw, dzięki czemu jest ono jednym z najbardziej dynamicznych i przyjaznych w prowadzeniu hot-hatchy, zarówno na drogach publicznych, jak i na torze. 

Zdaniem dziennikarzy magazynu BBC TopGear, „Civic Type R to nie tylko najlepszy hot-hatch na rynku, ale także najlepszy samochód tego roku. Jest uzależniający, nadzwyczaj szybki i pełen impetu - prawdziwy bohater dla mas, łączący dostępność i szaleństwo w jednym. Jego prostolinijność wywołuje dreszcz emocji”.

Nowa Honda Civic Type R podtrzymuje tradycje gorącokrwistego, szlachetnego, wyczynowego hatchbacka Hondy, łącząc w sobie dynamikę przednionapędowego auta z odważnym designem i doskonałymi parametrami z zakresu aerodynamiki. Odważnie zaprojektowana sylwetka Civica Type R nie pozostawia wątpliwości co do jego sportowego charakteru. 

Kompletny pakiet aerodynamiczny obejmuje wygładzone podwozie, tylne skrzydło i generatory wirowe na linii zejścia dachu. Ta charakterystyka przyczynia się do uzyskania najlepszego w klasie balansu między dociskiem a siłą nośną, a tym samym znakomitej stabilności przy wysokich prędkościach.

Ultralekkie nadwozie o dużej sztywności – efekt innowacyjnych nowych technologii inżynieryjnych i technik konstrukcyjnych – przyczynia się do obniżenia środka ciężkości, a w połączeniu z wyrafinowanym, nowym układem zawieszenia, bezpośrednio wspiera wspaniałą dynamikę auta.

Zaawansowane technicznie przednie zawieszenie z dwuosiowymi kolumnami resorująco-tłumiącymi, redukuje siły skrętne działające na układ kierowniczy, poprawia czucie na kierownicy oraz prowadzenie w łuku w zakresie granicznym. Tylne koła nowego Civica Type R posiadają nowy układ wielowahaczowego zwieszenia, który podnosi komfort resorowania oraz stabilność przy wysokich
prędkościach.

Maksymalna moc zmodyfikowanego silnika 2.0 VTEC TURBO to 320 KM przy 6500 obr./min, a maksymalny moment obrotowy to 400 Nm w zakresie od 2500 do 4500 obr./min. Samochód rozpędza się do 100 km/h w czasie zaledwie 5,7 s, a jego maksymalna prędkość to 272 km/h, co oznacza, że jest to najszybciej przyspieszający i rozwijający najwyższą prędkość maksymalną samochód w swojej klasie. Jest to również najszybszy w historii Type R na Północnej Pętli Nürburgringu z czasem okrążenia 7minut i 43,8 sekundy.

W nowym Civicu Type R mamy do dyspozycji trzy tryby jazdy – do podstawowego trybu „Sport” oraz wyczynowego „+R”, dodano tryb „Comfort”. Wszystkie tryby dostosowują pracę i charakter zawieszenia, układu kierowniczego i reakcji silnika na gaz wedle wyboru kierowcy. W kontrolowaniu niesamowitych możliwości samochodu, kierowcę wspiera wysokowydajny układ hamulcowy z wyczynowymi hamulcami Brembo na przedniej osi, skonstruowany specjalnie dla tego modelu.