Ogień i woda razem. W przyrodzie to niemożliwe, choć BMW próbuje nam udowodnić, że to jednak całkiem realne.  Nowy model 6 GT to sportowe coupe i rodzinny hatchback w jednym.

Szóstka. Wszystkim miłośnikom marki znana jest jako auto wybitnie sportowe. Wersje z lat 70. i 80. do dzisiaj zachwycają. Potężne, dwudrzwiowe coupe o rasowym wyglądzie, z całą gamą benzynowych silników, szybko stało się autem kultowym. 

POWRÓT LEGENDY

Po dłuższej przerwie BMW wróciło do legendy – wypuszczając w 2003 roku zupełnie nowe coupe, a rok później wersję cabrio. W 2012 po raz pierwszy pokazała się szóstka czterodrzwiowa, aż wreszcie – jesienią 2017 przyszedł czas na GT. Co ciekawe, produkcja innych modeli serii 6 została w tym roku zakończona, a rolę luksusowego sportowego coupe ma przejąć w przyszłym roku kolejna reaktywowana legenda - seria 8.

GT, a dokładniej Gran Turismo to z kolei oznaczenie aut, które miały łączyć coupe z hatchbackiem i pozwalać – zgodnie z nazwą – na wygodne, dalekie podróże. Tak naprawdę nikt dokładnie nie potrafi zinterpretować intencji jakie przyświecały BMW przy tworzeniu GT, dzięki czemu dzisiaj zawiera ona wyjątkowo duży zakres określeń i cech. Jedno jest pewne – w założeniu ma oznaczać coś nieco lepszego od zwykłej wersji. 

RODZINA GT

Tak więc jako pierwsze w 2009 roku na starcie zameldowało się BMW 5 GT, które bazowało na podwoziu serii 7, miało jednak linię bliższą coupe - było rozciągnięte, a szyby nie miały ramek. Cztery lata później pojawiło się 3 GT. Oryginalna linia spotykała się jednak z różnymi opiniami. Jedni ją kochali, inni, w tym także fani marki – całkowicie odrzucali. Bo GT była i jest zero – jedynkowa. Albo się ją kocha albo się jej nie znosi. W tym roku Bawarczycy postanowili więc zakończyć produkcję 5 i 3 GT, podobnie jak opisywanych wyżej zwykłych szóstek. 

MNIEJ SPORTU, WIĘCEJ FUNKCJONALNOŚCI

I tak narodziło się 6 GT, które ma przedłużyć linie dwóch wygasających rodów. Porównując do 5 GT auto mocno jednak zyskało. Jest niższe i dłuższe, a przez to bardziej sportowe niż „garbate” 5 GT. Ma oczywiście mniej sportowych cech niż klasyczna „szóstka”, za to mocno zyskało na funkcjonalności. Dużym plusem jest bagażnik, nie dość, że spory, to dzięki wielkiej, nieco hatchbackowej klapie z bardzo wygodnym dostępem. 

Kto jeździł klasyczną szóstką wie, że to auto rasowe, o doskonałych właściwościach jezdnych, ale na dłuższych trasach bywały momenty zazdrości wobec wygodnie rozłożonych kierowców w „piątkach”, o „siódemkach” nie wspominając. BMW 6 GT zachowało cechy sportowe, dodając do tego komfort i funkcjonalność. 

ADRENALINY NIE BRAKUJE

Po kolei. W testowanym modelu, udostępnionym przez Bawaria Motors Gdańsk, zamontowano trzylitrowego diesla o mocy 265 KM i momencie obrotowym 620 Nm. Po ustawieniu skrzyni biegów na tryb sportowy można poszaleć używając automatu albo zamontowanych przy kierownicy manetek. Zmieniający się na czerwono kolor zegarów z pewnością pobudza „piekielną” energią. Do setki – 6 sekund. 

Jest i wersja dla rozsądnych. W trybie eco – auto jeździ spokojniej (choć dalej szybko), a niebieski kolor na panelu z pewnością działa kojąco niczym niebiańskie obłoki. Połączenie estetyki, przestronności i komfortu czyni z BMW serii 6 Gran Turismo pioniera stylowej jazdy na długich trasach. Aktywne systemy układu jezdnego pozwalają w pełni wykorzystać właściwości jezdne, zapewniając imponującą zwinność przy każdej prędkości. 

TRZY SILNIKI

BMW serii 6 Gran Turismo oferowane jest w trzech wersjach silnikowych. Cennik otwiera 630i GT, czyli dwulitrowa benzyna o mocy 258 KM i 400 Nm maksymalnego momentu. Tutaj możliwy jest tylko napęd na tylną oś. Wersja 640i GT to już silnik benzynowy o pojemności 3 l, mocy 340 KM i momencie 450 Nm. 

W ofercie nie mogło zabraknąć diesla – trzylitrowy 630d GT  oferuje moc 265 KM i moment obrotowy 620 Nm. Diesel i mocniejsza benzyna w opcji mogą być wyposażone w napęd xDrive. 

Nowe 6GT z pewnością znajdzie nabywców. To pojazd komfortowy na długie trasy, ale też szybki i dynamiczny. Koniec z zazdrością wobec kierowców „piątek” i „siódemek”. Szóstka też może być wygodna. Zapraszamy na jazdę testową do Bawaria Motors Gdańsk, al. Grunwaldzka 195.

 

BMW 630d GT

Testowany model: 

BMW 630d GT

Pojemność silnika:

2993 cm3

Moc: 

265 KM

Moment obrotowy: 

620 Nm

Przyśpieszenie (0-100 km): 

6 sekund

Zużycie paliwa w cyklu mieszanym na 100 km: 

5,9 – 5,5 l

Diler: 

Bawaria Motors Gdańsk