200 kilometrów urokliwych, kaszubskich tras pokonała kawalkada 12 samochodów marki Porsche. We flocie biorącej udział w kolejnej edycji imprezy Porsche Road Tour nie zabrakło najbardziej emocjonujących 911-tek w wersji Turbo S oraz GTS, 718 Boxster, a także najnowszej Panamery i popularnych SUV’ów – Cayenne i Macan.
Topowym modelem wśród SUV’ów był Cayenne Turbo S. Terenowe monstrum z silnikiem V8 o pojemności 4.8 litra i mocy 570 KM wyróżniało się przede wszystkim donośnym dźwiękiem silnika i oszałamiającą siłą napędową jak na tak duży samochód. Wrażenie robiła również świadomość jazdy jednym z najdroższych SUV’ów na rynku. Ceny Cayenne Turbo S rozpoczynają się od 843 380 zł.
Wersji Turbo można było „posmakować” również w mniejszym modelu Macan, dodatkowo z pakietem Performance. 6-cylindrowa jednostka 3.6 litra osiąga moc 440 KM i 600 Nm w zakresie 1500 – 4500 obr./min. Prędkościomierz mija pierwszą setkę po 4.4 sekundy, a przyspieszanie kończy przy 272 km/h. Najszybszy z Macan’ów to wydatek minimum 429 420 zł.
Rodzynkiem był jedyny egzemplarz w całej flocie, model 718 Boxster. Ten rasowy roadster w oryginalnym, turkusowym kolorze jako jedyny posiadał tradycyjną manualną skrzynią biegów. Drugim pojedynczym modelem była oaza komfortu, czyli najnowsza Panamera 4S Diesel.
Zaskoczeniem dla wielu kierowców były możliwości, jakie oferuje ten model w połączeniu z wysokoprężną jednostką 4.0 V8 zasilaną olejem napędowym. Moc 422 KM pozwala osiągnąć 100 km/h w 4.5 sekundy, prędkość maksymalna wynosi 265 km/h, a średnie zużycie paliwa może się zamknąć poniżej 8 litrów ON na 100 km.
Perłeką imprezy i całej marki Porsche był oczywiście kultowy model 911. Podczas tegorocznego Road Tour organizatorzy przekazali uczestnikom aż 3 egzemplarze. Największe wrażenie wizualne robiła 911-tka w wersji Turbo S Cabrio w żółtym kolorze. Był to także najdroższy w stawce samochód kosztujący od 1 078 450 zł.
6-cylindrowy bokser 3.8 litra generuje 580 KM i 700 Nm (750 przy funkcji Overboost) momentu obrotowego. To także najszybszy w stawce model osiągający 100 km/h ze startu zatrzymanego w oszałamiające 3 sekundy i maksymalnie jadący 330 km/h.
Wybitne dzieło inżynierów z Zuffenhausen zachwyciło przede wszystkim tym, z czego słynie Porsche – prowadzeniem, osiągami, precyzją układu kierowniczego i niesamowitym dźwiękiem silnika. Wielkie wrażenie na uczestnikach Porsche Road Tour zrobiły także 911 Carrera GTS (623 690 zł) w wersji z napędem na tylną oś oraz model Targa w odmianie 4 GTS (722 410 zł).