Centra usług dla biznesu tworzone w Polsce realizują procesy, które są coraz bardziej skomplikowane i w coraz większym stopniu ich szkielet stanowi specjalistyczna wiedza - takie wnioski płyną po konferencji Baltic Sea Business Mixer. Impreza organizowana z inicjatywy Biznespolska.pl odbyła się w Muzeum Emigracji w Gdyni.
Wydarzenie miało na celu zwrócenie uwagi na potencjał gospodarczy Pomorza. Dużo uwagi poświęcono pracownikom, szczególnie w sektorze BPO, czyli outsourcingu.
- Młodzi absolwenci podsiadający wiedzę z różnych dziedzin, znający języki i oswojeni z nowoczesnymi technologiami, są potencjalnymi pracownikami sektora BPO, który jest w stanie zagwarantować na start dobre wynagrodzenie adekwatne do umiejętności oraz stabilną ścieżkę rozwoju – mówił Marcin Grzegory, zastępca dyrektora Invest in Pomerania.
Eksperci przekonują, że profil przeciętnego pracownika centrum usług biznesowych nieustannie ulega ewolucji. Coraz częściej rekrutacje do sektora BPO są prowadzone nie tylko na niższe pozycje specjalistyczne, ale także na bardziej wymagające stanowiska analityków lub konsultantów biznesowych z doświadczeniem managerskim i wiedzą, np. o konkretnych systemach IT.