Czy jesteście w stanie wyobrazić sobie samochodowy odpowiednik kamerdynera? Eleganckiego, dyskretnego dżentelmena o nienagannych manierach, który jest do waszej dyspozycji o każdej porze dnia i nocy? Zapewnia wam komfort i bezpieczeństwo, dba o dobre samopoczucie, dogodną temperaturę otoczenia, a w razie potrzeby nawet o zapach dookoła? Odpowiednikiem lokaja w motoryzacji mogłoby być przynajmniej kilka luksusowych limuzyn segmentu F. My, dzięki Bawaria Motors Gdańsk, poznaliśmy się bliżej z nowym BMW serii 7 w odmianie 750Li! 

Seria 7 jest odpowiednikiem perfekcyjnego człowieka sukcesu. Elegancka, dostojna, piękna. Jest jak najlepszy finansista z londyńskiego City. W garniturze skrojonym na miarę, który okrywa dobrze zbudowaną sylwetkę, z drogim zegarkiem i najnowszym iPhone’em w kieszeni. Jej nadwozie choć ogromne, zaskakuje lekkością. We wnętrzu rozpieszcza pasażerów przestrzenią i jakością wykończenia. A to dopiero początek… 

DYSKRETNA INTUICJA

Wróćmy do naszego kamerdynera. O jego sukcesie w tej pracy decyduje wyczucie i umiejętność dostosowania się do oczekiwań i przyzwyczajeń swojego pracodawcy. Zaskakujące, ale dokładnie tak samo postępuje BMW serii 7. Adaptacyjny układ jazdy „uczy” się swojego kierowcy – poznaje jego zwyczaje, rozumie sposób w jaki prowadzi samochód. 

Po co? Aby perfekcyjnie reagować na jego nawyki i dostosowywać się, aby to właśnie jemu zaoferować maksimum komfortu lub wrażeń z jazdy. Lubisz jazdę dynamiczną? Wybierz tryb sportowy i poczuj jak duża limuzyna przeistacza się w baletnicę. Zawieszenie usztywnia się, układ kierowniczy „twardnieje”, a zespół napędowy i hamulcowy pracuje jeszcze wydajniej, aby sprostać twoim oczekiwaniom. 

NA TYLNEJ KANAPIE

Wolisz zasiąść na tylnej kanapie, odsunąć fotel pasażera i rozprostować nogi? Wybierz tryb komfortowy i delektuj się ciszą i spokojem, sterując niemal wszystkimi udogodnieniami za pomocą tabletu umieszczonego w tylnym podłokietniku. W tym czasie twój kamerdyner o imieniu 750Li zadba o jonizację powietrza w kabinie z twoim ulubionym zapachem. Właściwie trudno jest precyzyjnie odpowiedzieć na pytanie, gdzie można poczuć się lepiej i bardziej wyjątkowo – z przodu czy z tyłu? 

BMW serii 7 do tej pory, w klasie ultraluksusowych limuzyn słynęło z właściwości jezdnych i radości, której dostarcza kierującemu. Nowa „siódemka”, szczególnie w wersji o przedłużonym rozstawie osi „L”, oferuje najwyższy wymiar komfortu i luksusu również pasażerom tylnej kanapy. Jeśli natomiast właściciel tego samochodu postanowi samemu usiąść za kierownicą, doświadczy empirycznie niezwykłego talentu inżynierów z Monachium, którzy połączyli skrajne i sprzeczne cechy. Wielkość nadwozia i lekkość prowadzenia. 

PRZEŁOMOWE INNOWACJE 

Z tej motoryzacyjnej baśni przenieśmy się teraz do codziennego życia. Czy można usprawnić tak prozaiczną czynność jak parkowanie w garażu, albo ciasnym miejscu parkingowym? BMW serii 7 wyposażone jest w specjalny kluczyk, który równie dobrze można nazwać osobistym autopilotem. 

Poza podglądem stanu samochodu, np. ilości paliwa w zbiorniku, umożliwia zdalne sterowanie układem ogrzewania oraz chłodzenia kabiny, ale również parkowanie bez obecności kierowcy w kabinie. Wystarczy ustawić samochód na wprost miejsca parkingowego, wybrać odpowiednią funkcję i samochód sam zaparkuje. 

SAMOCHÓD KOMPLETNY

Seria 7 wydaje się samochodem kompletnym. Siedząc za kierownicą pozwala poczuć się jak w kompaktowym samochodzie ze sportowym rodowodem. W połączeniu z silnikiem 4.4 litra o mocy 445 koni mechanicznych o aksamitnej, niemal niewyczuwalnej pracy 8 cylindrów zachwyca również dynamiką. Przyspieszenie do 100 km/h w 4.4 sekundy to wynik do niedawna zarezerwowany dla samochód sportowych i raptem 0.4 sekundy wolniejszy od wyczynowego modelu M5.

Lista możliwych konfiguracji oraz dodatkowego wyposażenia wydaje się nie mieć końca. Kiedy się przez nią przebrnie pozostanie podpisanie umowy zatrudnieniowej dla naszego kamerdynera. Jego praca jest bezcenna i warta każdej złotówki, nie warto więc zawracać sobie głowy minimum 532 600 zł należnego mu wynagrodzenia.Warto natomiast zastanowić się nad dodatkowym wyposażeniem np. takimi dodatkami jak szyby odbijające promienie słoneczne za 6086 zł, albo laserowe reflektory za 14 960 zł, albo bezdotykową obsługą radia i telefonu za 965 zł.

 

BMW 750Li

Pojemność: 4395 cm3
Moc silnika: 450 KM
Prędkość maks: 250 km/h
Przyspieszenie od 0 do 100 km/h: 4.4 sekundy
Cena: od 532 600 zł(prezentowany egzemplarz 692 566 zł)