Manuba to nowa trójmiejska marka została stworzona przez projektantów i rzemieślników specjalnie na zamówienie festiwalu Gdynia Design Days. W portfolio znalazły się meble i dodatki do wnętrz. Wszystkie powstały w nawiązaniu do tradycyjnych technik rzemieślniczych rozwijanych w Polsce w regionach nadbałtyckich. 

W kolekcji znajdują się m.in. stoliki, kubki, zielniki, poduszki, bieżniki, a materiały, z których są wykonane to drewno, ceramika, wiklina, naturalne włókna, ręcznie kuta stal.  Wykorzystanie powoli zanikających metod rękodzielniczych pozwoli odzyskać kontakt z przeszłością, przenieść się w świat historii, co w końcowym efekcie może stanowić inspirację dla współczesności i przyszłości.  

W skład kolekcji wchodzi m.in. Ława Deska do Deski. Tradycja w meblu pokazana jest poprzez elementy typowo stolarskie takie jak: złącza, drewno starych jabłoni i czereśni. Nowoczesność to możliwość modyfikacji blatu przez użytkownika dzięki temu, że deski są rozdzielne - połączone magnesami neodymowymi. 

Warto też zwrócić uwagę na stolik Kajo. Blat stolika to wykonana na kole garncarskim ceramiczna misa. Jej forma, kolor, faktura, wzór są unikatowe. Trzy delikatne odkształcenia na jej krawędzi są ręcznie kształtowane jak wylewki w tradycyjnych dzbanach. Tworzą one miejsce styku z drewnianą konstrukcją. Ceramiczną misę można swobodnie zdjąć z konstrukcji, a drewniane nogi złożyć na płasko. Stolik występuje w trzech rozmiarach, w kilku opcjach zdobienia i kolorystyki.

Zielnik Kapa to połączenie kutej stali i kruchej porcelany. Dwa przeciwstawne materiały, dwa przeciwległe światy w jednym projekcie. Do kowalskiej obróbki stali wymagane są ogromna siła, ogień i precyzja. To co jest w stanie formować stal bez trudu może zniszczyć porcelanę. Poprzez dopasowanie odpowiedniej temperatury wypału ceramika zachowała swoją porowatość i minimalną przepuszczalność aby zapewnić lepsze warunki do wzrostu roślin. 

Kolekcję uzupełniają poduszki Woolendorf. Podstawą do wykonania był tzw. wzór diamentu z powodzeniem wykorzystywany od wieków w tkactwie. Osnowę stanowi włókno lniane, które w przeciwieństwie do innych materiałów nie degraduje się wraz z kolejnymi praniami - wręcz przeciwnie staje się coraz miększe i przyjemniejsze w dotyku. Tkaniny są wykonywane ręcznie na krośnie czteronicielnicowym. Poduszki wypełnione są puchem i pierzem gęsim lub kaczym.  

Do projektu zaproszeni zostali m.in. architekci ze studia Malafor i studia Metafor, twórcy tradycyjnej ceramiki z rodziny Neclów, rękodzielnicy z Kaszubskiego Domu Rękodzieła Ludowego w Swornychgaciach, kowal artysta Leszek Supiński z Gdańska Oliwy, Bohdan Szczudło, łączący doświadczenia artystyczne z wiedzą o drewnie oraz artyści zajmujący się ręcznym przędzeniem tkanin. Za stronę projektową odpowiadają twórcy z pracowni Witamina D, Agnieszka Bar, Wojciech Mierzwa oraz Razy2 - Paweł Pomorski i Paulina Ryń.