Pod koniec lat 90-tych, kiedy konkurencja miała już w swoich ofertach SUV-y, Audi dopiero pracowało nad swoim pierwszym tego typu samochodem. I generacja Q7 cierpiała na kilka chorób wieku dziecięcego, które według zapewnień producenta wyleczono w II generacji. Czy to się udało? Sprawdzamy to dzięki Audi Centrum Gdańsk.

Q7 zyskało bardzo dużą popularność stając się jednym z najbardziej rozpoznawalnych modeli z czterema pierścieniami w logo, i to nie tylko w Polsce. Model ten uznanie klientów zyskał potężną sylwetką, która niestety nie szła jednak w parze z równie obszernym wnętrzem. Bolączką właścicieli była nieduża jak na tę wielkość samochodu przestronność kabiny. Z biegiem czasu Audi wprowadziło jednak pewne zmiany. 

W najnowszym modelu, znacznie zwiększono przestrzeń dla pasażerów, zarówno z przodu jak i z tyłu. Również bagażnik zyskał dodatkowe litry pojemności, ale… wymiary zewnętrzne nowego olbrzyma od Audi są mniejsze niż miało to miejsce w przypadku poprzednika. Aktualne Q7 jest również lżejsze i to o ponad 300 kg, dzięki czemu silniki o podobnych parametrach zapewniają dużo lepszą dynamikę, a samochód lepiej się prowadzi. 

Te cechy zawsze była mocną stroną Audi i z pewnością nimi pozostaną. W egzemplarzu użyczonym nam do testu pracował silnik o pojemności 3 litrów i mocy 272 KM, generujący aż 600 Nm momentu obrotowego. Napęd przekazywany jest oczywiście na 4 koła poprzez 8-stopniową skrzynię typu tiptronic. 

Pneumatyczne zawieszenie z wyborem trybów pracy może być komfortowe, sportowe lub offroad’owe. W tych ostatnich, Q7 ma skrajne wysokości zawieszenia. Od najniższego, porównywalnego z samochodami osobowymi, po bardzo wysokie, zapewniające jako takie możliwości terenowe. Wart podkreślenia jest przy tym wysoki komfort jazdy. W trybie dynamicznym zawieszenie ulega usztywnieniu, ale wciąż zachowuje bardzo przyzwoity poziom komfortu. 

Stylistycznie, nowe Audi jest bardziej kanciaste i ma przy tym dość atletyczną budowę. Tym samym, pomimo mniejszych wymiarów zewnętrznych wciąż sprawia wrażenie potężnego samochodu, który wzbudza szacunek na drodze. Q7-ka może aspirować do miana dobrego motoryzacyjnego kumpla i kompana podróży. 

Dla kogo jest ten model Audi? Z pewnością dla szablonowych rodzin 2+2, które weekendy spędzają poza miastem. To samochód na tyle przestronny, iż pomieści cały ekwipunek, a zarazem pozwoli poczuć radość z jazdy zarówno kierowcy, jak i jego współpasażerom. 

Ceny Audi Q7 rozpoczynają się od 271 200 zł. Należy jednak pamiętać, że liczne opcje, które zapewne warto dokupić bardzo szybko zbliżają tę kwotę do 400 000 zł. Audi Q7 nigdy nie było samochodem dla przeciętniaków…