Rola kibiców we współczesnym sporcie, różne aspekty organizacji wydarzeń rangi mistrzowskiej, promocja sportu dziecięcego, wizerunek sportu i sportowców oraz sport w nowych mediach - o tym dyskutowano podczas trzeciego już Bałtyckiego Kongresu Marketingu Sportowego. Gospodarzem imprezy był Stadion Energa Gdańsk. 

Uczestnicy wydarzenia mieli okazję, aby spotkać się i poradzić ekspertów z przeróżnych dziedzin. Po raz pierwszy mistrzem ceremonii był komentator sportowy Bożydar Iwanow.  Wśród prelegentów i moderatorów znaleźli się m.in. Otylia Jędrzejczak, Adam Korol, Marcin Lijewski, Przemysław Miarczyński, Aleksandra Kobielak, Jan de Zeeuw oraz przedstawiciele świata biznesu i nauki. 

- Zabrzmi to trywialnie, ale królową marketingu sportowego wciąż jest piłka nożna. Gra zespołowa, dostępna dla wszystkich pod każdą szerokością i długością geograficzną. W przeciwieństwie do tenisa, którego uprawianie wiąże się z relatywnie dużym kosztami, w piłkę nożną można grać wszędzie i w każdych warunkach. Powszechność uprawiania tego sportu przekłada się na jego oglądalność, a co za tym idzie, na potencjał marketingowy - przekonywała Grażyna Piotrowska - Oliwa, prezes zarządu Virgin Mobile Polska.

Piotrowska - Oliwa, wybitny praktyk marketingu sportowego, zasiadała wcześniej w zarządach wielu spółek, które na wielką skalę sponsorowały sport. Była również członkiem Rady Patronów Polskiego Komitetu Olimpijskiego. 

-Marketing sportu i poprzez sport to działanie na rzecz społeczeństwa. To oczywiście także biznes, dlatego warto się profesjonalizować. Biznes i sport to naczynia połączone. Doskonale wspominam profesjonalizm menedżerów piłki ręcznej, potrafiących zrozumieć wymagania sponsora. Wielka klasa. Niestety, niejednokrotnie miałam też do czynienia z klasycznym przerostem formy nad treścią i niczym nie pokrytymi, ogromnymi oczekiwaniami w innych dyscyplinach - dodaje Grażyna Piotrowska - Oliwa. 

W ciągu dwóch dni odbyły się liczne debaty i panele dyskusyjne dotyczące głównie zagadnień tzw. Sport Business Intelligence, czyli badań i analizy danych w ramach organizacji wydarzeń sportowych o różnej skali, które następnie wykorzystywane są do podejmowania skutecznych decyzji biznesowych.