Mówi się „klient nasz pan”. Ale ten „klient” zmienia się nieustająco. Staje się coraz bardziej wymagający i świadomy tego, czego chce i oczekuje. Dotyczy to również oczywiście rynku nieruchomości. O nowatorskim podejściu do odbiorców w biurach nieruchomości opowiada Marek Russjan z sopockiego biura RUSSJAN Apartment & House. 

Oferta RUSSJAN Apartment & House skierowana jest przede wszystkim do tzw. klienta premium. W jaki sposób dociera się do takich osób? 

Uprawiamy nowoczesny, bardzo aktywny i efektywny sposób pracy. Długa obecność na rynku i konsekwencja w mocno ukierunkowanym działaniu spowodowała, że wypracowaliśmy relacje biznesowe z imponującą ilością osób z różnych środowisk. Już dawno przestałem liczyć ile nieruchomości za naszym pośrednictwem zmieniło właścicieli. To są nasi zadowoleni klienci, którzy z uwagi na skuteczność i jakość relacji rozmnażają polecenia.

To dla nas najważszejsze źródło kontaktów z potencjalnymi nabywcami. Oczywiście posiadamy odpowiednie nieruchomości, które swoją klasą i standardem przyciągają do nas nowych kupujących. Wielu klientów zwyczajnie wraca do nas. Spora grupa na bieżąco śledzi naszą stronę i zauważa nowości. 

Staramy się też być obecni tam gdzie nasi potencjalni klienci, jak np. kluby żeglarskie, stowarzyszenia biznesowe. Bywamy na wielu konferencjach. Jesienią zeszłego roku wspieraliśmy jeden z turniejów golfowych. Aktywnie uczestniczymy w imprezach sportowych. 

Powszechnie biuro nieruchomości kojarzy się ze stacjonarnym punktem z papierowymi informacjami przyklejonymi do szyby. Dzisiaj taka postawa i oferty w internecie to za mało. Potrzebne jest działanie! Promujemy nowy, aktywny styl pozyskiwania klientów, wychodzimy im naprzeciw. O kontakty dbamy, pielęgnujemy je i cały czas szczęśliwie mnożymy ich ilość.

Jaka jest jeszcze tajemnica sukcesu w tej specyficznej branży? 

Postawiłem na kapitał ludzki! Panie, z którymi mam przyjemność pracować to doświadczone życiowo i handlowo osoby. To bardzo ciekawe, nieprzeciętne osobowości odnajdujące się z dużą elegancją i refleksem w różnych sytuacjach, których obfitość w naszej pracy jest nie mała. Naszą wspólną cechą jest taka, pozytywna werwa do działania. Bardzo dbamy o profesjonalizm w relacji z klientami. Nie marnujemy czasu naszych kontrahentów prezentując nieruchomości niedopasowane do ich oczekiwań. Najważniejsze jest odpowiednie rozpoznanie i zrozumienie potrzeb. Podczas bezpośrednich prezentacji zainteresowanym przekazujemy dużą ilość rzetelnych informacji. Tę sztukę opracowaliśmy do perfekcji.

Z racji tego, że jesteśmy ukierunkowani na klientów o najwyższych oczekiwaniach to bezkompromisowo pod względem jakości podchodzimy do opracowywania naszych ofert. Posiadamy w zasobach wyjątkowe nieruchomości i właściwie rozumiemy nasze zobowiązania wobec ich właścicieli. Bardzo cenię sobie pracę naszego fotografa i grafików, którzy nie mają ze mną łatwo. Poprzeczka zawsze jest wysoko ustawiona. Jestem dumny z naszej strony internetowej. Wiem, że bardzo często przeglądana jest pod kątem wnętrzarskich inspiracji.

Nie żałujemy także środków na reklamę. W ciekawy sposób odnajdujemy się w różnych formatach: od eleganckiej reklamy prasowej po wielkoformatową obecność w miejskiej przestrzeni. Widoczni jesteśmy w hotelach, restauracjach i na pokładach samolotów. 

Czy obecnie klienci wolą gotowe projekty, czy też raczej chcą realizować własne pomysły? 

Klienci coraz chętniej reagują na gotowe wnętrza. Szczególnie w apartamentach klasy PREMIUM odpowiednia, luksusowa aranżacja i wysokiej klasy wyposażenie mają ogromne znaczenie. Jeśli jest potrzebna aranżacyjna pomoc to realizujemy to zadanie od projektu po wykonanie. W tym celu współpracujemy z uznanymi na rynku architektami. Podpowiadamy rozwiązania i doradzamy inwestycyjnie. Zadowolenie klienta – bezcenne! 

Wiele firm reklamuje się zgodnie z zasadą „rzeczy niemożliwe załatwiamy od ręki, na cuda trzeba chwilę poczekać”. Jakie „cuda” zdarza się realizować RUSSJAN Apartment & House?

Większość nieruchomości eksponujemy na naszej stronie i w innych kanałach, ale niektórzy klienci bardzo dbają o swoją prywatność i zastrzegają niepublikowanie oferty. Posiadamy zatem w swoich zasobach całkiem sporo apartamentów i domów, które udostępniane są jedynie wyselekcjonowanej grupie odbiorców. Nierzadko, działając na wyraźne zapotrzebowanie klienta znajdujemy i kształtujemy oferty, które nigdy nie były obecne na rynku. 

Są chwile refleksji przy kawie – sami jesteśmy zaskoczeni swoją przedsiębiorczością (śmiech). To są te cuda. Mocne starania, konsekwencja i kreatywność całego zespołu. To ciągłe wychodzenie naprzeciw odbiorcom. Wyjechać po klienta na lotnisko, odebrać z hotelu, rozmawiać, słuchać i działać! Każdy klient musi mieć poczucie, że jest wyjątkowy, bo tak rzeczywiście jest. Wszystko uzależnione jest też od potrzeb. Często należy natychmiastowo zadziałać. To jest nasz żywioł. Wizyta u notariusza w sobotę wieczorem nie jest wyjątkową sytuacją.

Telefon cały czas dzwoni… Rzeczywiście, w zasadzie nie wychodzę z pracy. Co nie oznacza, że mi to przeszkadza. Bardzo lubię tę zawodową dynamikę zdarzeń. Doskonale się w tym odnajduję. Dobrze się złożyło, w takich okolicznościach praca staje się przyjemnością. Poza tym lubię kontakt z ludźmi. W przeciwnym razie byłoby znacznie mniej skutecznie i nie byłoby takiej satysfakcji. Dodatkowo moja praca zdecydowanie pozwala mi łączyć przyjemne z pożytecznym, czego najlepszym dowodem jest nasz wspólny, integracyjny rejs po Morzu Jońskim w maju, podczas którego będziemy zacieśniać więzy zarówno w naszym zespole, jak i z klientami. 

 

RUSSJAN Apartment & House , 81-824 Sopot, ul. Armii Krajowej 137B/4, tel./fax: 58 351 12 02, mobile: 601 368 369, www.russjan.com