Pokaż, nie mów!
Od lewej: Olivier Janiak, Joanna Jabłczyńska, Marcelina Ruszkowska, Mariusz Radomski, Krzysztof Florian Kwiatek, Jakub Wesołowski
Brak cierpliwości i konsekwencji, niedostateczna praca nad sobą, stawianie sobie niezbyt wygórowanych celów i mała wiara we własne możliwości - to najczęstsze przyczyny decydujące o tym, że nie odnosimy sukcesów w sprzedaży. Takie wnioski płyną z konferencji "Show me, don't tell me", która odbyła się w sopockim hotelu Sheraton.
Choć konferencja dedykowana była głównie branży MLM to nie zabrakło na niej również przedstawicieli innych branż, którzy mogli dowiedzieć się wielu przydatnych rzeczy na temat skutecznych metod sprzedaży, motywacji zespołu i rozwoju osobistego. Wiedzą dzielili się praktycy biznesu, wybitni mówcy motywacyjni, ludzie, którzy odnieśli sukces zawodowy, jak i osobisty.
Największą gwiazdą konferencji był Mateusz Grzesiak, trener rozwoju osobistego i coach uczący ludzi świadomego myślenia i rozwiązywania problemów prywatnych i zawodowych, autor książek z zakresu psychologii sukcesu, zmiany i relacji, inteligencji emocjonalnej.
– Nie odniesiesz sukcesu zawodowego bez sukcesu w życiu osobistym. Ludzie potrafią wyznaczać sobie bardzo ambitne cele, realizują projekty pozwalające zarabiać miliony złotych, ale tych milionów nie zarabiają, bo coś ich blokuje. Te blokady to kryzysy małżeńskie, życie ponad stan, nieumiejętność radzenia sobie z problemami, mnóstwo nieistotnych spraw pobocznych, którymi się zajmujemy na co dzień, stres i wiele innych. Postaw na rozwój swojej osobowości, na budowanie relacji, zdobywanie kolejnych życiowych umiejętności, a za tym przyjdą też sukcesy zawodowe – mówił Mateusz Grzesiak.
Sukcesy zawodowe nie przyjdą jednak, gdy nie mamy cierpliwości i motywacji. Największym motywatorem są oczywiście pieniądze, ale nie mniej ważne jest realizowanie własnych ambicji.
– W sprzedaży podstawowy błąd jaki popełniamy, zarówno jeśli chodzi o zwykłych sprzedawców, jak i liderów, dyrektorów sprzedaży, którzy zarządzają zespołem, to brak cierpliwości i nastawienie na szybki zysk. Nie stawiamy sobie celów długoterminowych, wyznaczamy limity, plany na najbliższy miesiąc, kwartał, ale nie bardzo potrafimy odpowiedzieć sobie na pytanie, gdzie widzę siebie, swoją firmę za lat 5, czy 10 – mówił Dariusz Holeniewski, jeden z najlepszych w Polsce liderów w branży MLM.
Konferencja zorganizowana przez Marcelinę Ruszkowską i Mariusza Radomskiego, a prowadzona przez Oliviera Janiaka i Jakuba Wesołowskiego, cieszyła się ogromnym zainteresowaniem. W sali Columbus hotelu Sheraton zebrało się ponad 500 gości. Po konferencji goście bawili się do białego rana na after party w klubie Unique w Sopocie.