Mistrzostwo napędu na cztery koła stało się od samego początku esencją marki Jeep, a najlepiej jest ono widoczne w modelu Wrangler. To najbardziej terenowy model w gamie marki, o największych zdolnościach off-roadowych. Przeznaczony do jazdy w bardzo ciężkim terenie.
Mówią ci „jedź, gdzie chcesz i rób, co chcesz” (Go Anywhere, Do Anything™) i od razu wiadomo, że stoi za tym 70 lat najlepszych doświadczeń w konstrukcji pojazdów terenowych. Mogliśmy się o tym przekonać testując najnowszego Wranglera w limitowanej wersji Polar.
Samochód wyróżnia się nową atrapą chłodnicy z czarnymi akcentami dekoracyjnymi, posiada hard-top w kolorze karoserii, a także agresywne 18-calowe felgi Gloss Black z lekkiego stopu. Koło zapasowe otrzymało sztywny pokrowiec, a w środku dodano akcenty wykończenia wnętrza w bieli Polar White.
Wersja Polar wyposażona jest w mosty napędowe Dana 30 (przedni) oraz wzmocniony Dana 44 (tylny). Legendarną dzielność terenową 4x4 zapewnia dwustopniowa skrzynka rozdzielcza Command-Trac NV241. Jeep Wrangler Polar wyposażony jest także w „przeciwpoślizgowy” tylny mechanizm różnicowy Trac-Lok, zastępujący tradycyjny dyferencjał blokowany ręcznie. O tym jak przydatny jest ten mechanizm przekonaliśmy się na żwirowej i szutrowej nawierzchni. Trac-Lok, mimo naszych starań, perfekcyjnie utrzymywał trakcję.
Jednostka napędowa w testowanym modelu to silnik benzynowy o pojemności 3,6 l. w układzie V6 generujący 284 KM i 347 Nm momentu obrotowego. Kultura pracy, zarówno podczas spokojnej jazdy w mieście, jak i bardziej offroadowej w terenie, robi wrażenie. Jeśli nie lubicie benzyniaków możecie wybrać również diesla o pojemności 2,8 l.
Jeep Wrangler to prawdziwa legenda motoryzacji. Auto kultowe, pożądane, nie do zdarcia. Stylistycznie nawiązuje do powszechnie znanego auta z okresu II Wojny Światowej, czyli modelu Willys MB. Można powiedzieć, że koncepcja wyglądu nadwozia nie zmieniła się praktycznie od czasów wspomnianej II Wojny Światowej!
Wrangler ma dwa systemy napędu 4x4: Rock Trac® i Command-Trac®. Wzmocnione rury progowe mocowane są bezpośrednio do ramy, aby uniknąć odkształcenia i uszkodzeń “przycierając” o głazy, czy skaliste podłoże. Wyjątkowy prześwit oraz pięciodrążkowe zawieszenie przednie i tylne, ewidentnie powiększają zdolności terenowe. Jednorurowe amortyzatory w zastrzeżonej technologii Low Speed Tunable pozwalają zwiększyć twardość w warunkach niskich prędkości (pokonywanie przeszkód skalnych) lub zoptymalizować własności tłumienia do jazdy autostradowej.
System kontroli zjazdu (z wykrywaniem stopnia nachylenia) pozwala płynnie zjechać ze zbocza o trudnym lub śliskim podłożu – bez konieczności operowania pedałem hamulca. Siła hamowania każdego z kół Wranglera dobierana jest oddzielnie w miarę potrzeby, aby możliwie skutecznie spowolnić prędkość ruchu podczas zjazdu ze stromizny.
Jeśli chcesz się poznać legendarne właściwości terenowe Jeepa Wranglera, wybierz się do salonu Auto Mobil w Gdyni i umów się na jazdę próbną.