Elektryczny kamień milowy
To jeden z najnowocześniejszych salonów samochodowych w Polsce spełniający najwyższe światowe standardy - salon BMW Zdunek w Gdyni przy ulicy Druskiennickiej został uroczyście otwarty. Największą gwiazdą imprezy prowadzonej przez ambasadora BMW Zdunek Mateusza Borka był zjawiskowy, elektryczny samochód BMW i8.
Powiedzieć, że jest to niesamowity samochód zapierający dech w piersiach, to jakby nic nie powiedzieć. BMW i8 to kamień milowy w historii współczesnej motoryzacji. W tym samochodzie zastosowano wszelkie dostępne technologie BMW EfficientDynamics, zrealizowano inteligentną koncepcję lekkiej konstrukcji karoserii oraz urzeczywistniono ideę sportowego samochodu przyszłości.
Stworzono hybrydę plug-in o wyglądzie i fenomenalnych osiągach samochodu sportowego, a jednocześnie o parametrach zużycia paliwa i emisji małego auta. Tym samym udało się przekonująco rozwiązać problem pozornej sprzeczności między efektywnością a dynamiką. BMW i8 jest hybrydą napędzaną 1,5-litrowym silnikiem TwinPower Turbo połączonym z jednostką elektryczną. Łącznie pojazd dysponuje mocą 362 KM i umożliwia przyspieszenie od 0 do 100 w czasie 4,4 sekundy. Maksymalna prędkość została ograniczona do 250 km/h. Spalanie wynosi 2,1 l/100 km.
Wyłącznie za pomocą silnika elektrycznego i8 pokonuje 37 km. Gromadzeniem energii i zasilaniem silnika elektrycznego zajmują się wysokonapięciowe akumulatory litowo-jonowe z bezpośrednim chłodzeniem cieczą, o pojemności brutto 7,1 kWh. Doładowanie na postoju odbywać się może ze zwykłego gniazdka elektrycznego, z gniazda BMW i Wallbox lub z typowej stacji ładowania.
Duży rozstaw osi, krótkie zwisy karoserii, solidne osadzenie na drodze i sylwetka, która wydaje się czaić do skoku: BMW i8 ma wszystkie atrybuty rasowego samochodu sportowego. Przód jest bardzo niski i szeroki. Elementy takie jak częściowo zamknięta atrapa chłodnicy, sterowanie klapami powietrza i krawędzie aerodynamiczne dodatkowo znacznie zmniejszają opór powietrza. Wyjątkowy charakter BMW i8 jako samochodu sportowego podkreślają unoszone do góry, efektowne drzwi skrzydłowe, które gwarantują rozpoznawalność od pierwszego wejrzenia.
Konsekwentna lekka konstrukcja w samochodach z napędem elektrycznym to rzecz nieodzowna, mająca istotny wpływ na dynamikę, stylistykę i zapotrzebowania na energię. Niska masa pojazdu umożliwia lepsze przyspieszenie, większą zwinność i maksymalną wydajność. W BMW i8 w kabinie pasażerskiej stosuje się tworzywo karbonowe, które jest materiałem innowacyjnym i uniwersalnym: o 50% lżejsze od stali i o ok. 30% lżejsze od aluminium, a jednocześnie tak samo wytrzymałe i zapewniające dobrą ochronę w przypadku kolizji.
Model i8 jest także pierwszym seryjnie produkowanym samochodem wyposażanym w lampy główne działające w technologii laserowej, oświetlające drogę na blisko pół kilometra przed samochodem. Emitowany przez laserowe diody strumień światła jest bardzo intensywny i właściwie idealnie jednorodny. W połączeniu z komputerowym systemem wsparcia sterowaniem oświetlenia (Asystent świateł drogowych), wyeliminowane zostaje niebezpieczeństwo oślepiania jadących z przeciwka lub poprzedników. Cena wersji podstawowej BMW i8 wynosi 573.900 złotych.