Założona w 1966 roku przez przedsiębiorcę - wizjonera, Piero Ambrogio Busnelli, włoska fabryka B&B Italia to obecnie wiodąca marka na międzynarodowej scenie projektowania wyposażenia wnętrz. I jedna z najbardziej luksusowych, innowacyjnych i kreatywnych.
Dla B&B Italia pracują najlepsi architekci na świecie, którzy tworzą niepowtarzalne i ponadczasowe meble, zaczynając od krzeseł, foteli, puf, sof, stolików i stołów, kończąc na szafkach, czy meblach zewnętrznych.
NARODZINY WŁOSKIEJ LEGENDY
Prestiżowa siedziba centrali B&B od 1972 roku ma swoje miejsce w północnej części Mediolanu. To tam w dużej mierze narodził się sukces hasła “Made in Italy” – gwarancji najwyższej jakości, kreatywności oraz dobrego smaku. Tym co wyróżnia markę B&B Italia na tle innych to na pewno umiejętność odzwierciedlania ducha naszych czasów oraz szybkiego reagowania na wszelkie przemiany społecznie.
– B&B Italia pozycję lidera w branży meblowej buduje od prawie 50 lat, kładąc konsekwentnie nacisk na innowacyjność. Prawdą jest, że czytając o historii marki, kulturze korporacyjnej i drodze powstania produktu, najczęstszym określeniem jakie sie pojawia jest właśnie “innowacyjność” – mówi Artur Biegalski z sopockiego salonu InterStyle HOME, autoryzowanego partnera marki, który w swojej ofercie posiada wiele produktów sygnowanych logiem B&B Italia.
W B&B Italia nacisk na nowe technologie i innowacje to priorytet. Firma inwestuje w nie 3% rocznego obrotu.
LUKSUS W DOBIE PROSPERITY I KRYZYSU
Produkty wychodzące z fabryki B&B Italia bez zawahania można określić mianem luksusowych. Sama firma dołączyła również do fundacji Altagamma, zrzeszającej włoskie spółki o międzynarodowej renomie, które działają w sektorze dóbr prestiżowych oraz wyrażają swoją działalnością miejscową kulturę i styl.
– Na definicję luksusowego mebla tej marki składa się, oprócz technologii i kreatywności, także dbałość o perfekcyjną jakość, ładne i wyważone wzornictwo, jak również niesamowicie spójna polityka marketingowa. Trzeba również dodać, że B&B Italia posiada własne Centrum Badań i Rozwoju, w które inwestuje znaczne kwoty – wyjaśnia Artur Biegalski.
Z TECHNOLOGIĄ NA TY
Wspomniana jednostka badawcza to kluczowy czynnik strategiczny w polityce rozwoju korporacyjnego marki. Swoją siłę marka opiera przede wszystkim na sprawdzonych projektantach, którzy dbają o jakość i konkretny styl mebli wychodzących z produkcyjnej taśmy. Oddział zajmujący się innowacjami to rozbudowane laboratorium, które od lat tworzą gorące nazwiska designu, takie jak: Antonio Citterio, Patricia Urquiola, Zaha Hadid, Mario Bellini, Naoto Fukasawa, Jeffrey Bernett, Gaetano Pesce i wiele innych.
– Głównym projektantem B&B Italia i drugiej marki tej fabryki, MAXALTO, jest Antonio Citterio i to on przede wszystkim odpowiada za jej wizerunek, przynajmniej tej części bardziej konserwatywnej wzorniczo, bo nie technologicznie. Współczesne i odważne wzornictwo, wpisujące się w aktualne trendy, reprezentują słynna Patricia Urquiola i Naoto Fukasawa, którzy wnieśli do B&B Italia wyraźnego ducha młodego pokolenia projektantów – dodaje Artur Biegalski z salonu InterStyle Home.
DLA DOMU I BIURA
Asortyment mebli pochodzących z fabryki B&B Italia doceniają przede wszystkim osoby pracujące na co dzień przy wyposażaniu wnętrz.
– Nazwiska – ikony to dla mnie pewność, że oferuję swoim klientom najlepsze z możliwych produktów na rynku. W ramach mebli jednej marki jestem w stanie stworzyć jednolite stylistycznie kompozycje. B&B Italia jest tego idealnym przykładem – mówi Dorota Topolińska, architekt wnętrz.
Swoją działalność marka opiera nie tylko na wyposażaniu przestrzeni prywatnych oraz biur, ale także może się pochwalić prestiżowymi kontraktami, jak np. wyposażenie sieci hoteli sieci Bulgari, które są najlepszą wizytówką i gwarantem jakości. Dzięki B&B Italia marzenia o luksusie są w zasięgu ręki.