Jest ich dokładnie dziesięć na świecie, a jedyny egzemplarz z kierownicą po prawej stronie jeździ po naszych drogach.
Bentley Continental został zaprojektowany pod koniec lat 80. ubiegłego wieku, pokazany na targach w 1996 roku w Genewie, gdzie został przyjęty owacyjnie. Wtedy też pojawił się pomysł na stworzenie wersji limitowanej. Continental R powstał na zamówienie salonu Jack Barclay - najstarszego i najbardziej renomowanego dealera samochodowego w Wielkiej Brytanii. Tak narodziło się dziesięć unikatowych aut, wzbogaconych o wszelkie możliwe udogodnienia. Auta trafiły do osób ceniących komfort na niezwykłym poziomie oraz dysponujących odpowiednią gotówką. Określanie wymagań nie odbyło się na bazie prostego wyboru z listy. Wprost przeciwnie – kupujący po prostu określał swoje wymagania, a firma je spełniła. Stworzeniem ekskluzywnej wersji powierzono firmie Mulliner, zajmującej się modyfikowaniem samochodów ze skrzydlatym B na masce. Ta sama firma przygotowuje niemal wszystkie limuzyny, którymi porusza się królowa Elżbieta II.
Continentala R w wersji limitowanej można rozpoznać po obniżonych masywnych zderzakach, lakierze wybranym ze specjalnej palety kolorów. Wnętrze jest miejscem gdzie chłodny metal, delikatny zamsz i aromatyczna cielęca skóra, zdjęta z aż 16 młodych cieląt krów tworzy klubową atmosferę o zapachu luksusu. Do tego ręcznie szyte pikowane fotele z wyszytym białą nicią logo marki i audio firmy Naim o koncertowym brzmieniu. Bezcennym dodatkiem jest unikatowe drewno klonowe sprowadzane z jedynego z regionów Kanady. W środkuBentleya znajdziemy tabliczkę znamionową opatrzoną numerami 3/10 i podpisem producenta.
Biznesmen, który jest właścicielem unikatowego auta nie chce się ujawniać. – To zbyt ekskluzywny samochód- śmieje się. - I nie ukrywam, że jestem miłośnikiem tej marki, a nie jest to jedyny Bentley w moim garażu… Warto dodać, że Continental R jest niesamowicie mocnym autem. To rasowy Bentley jeśli chodzi o wielkość i wagę. Auto ma długość 522 centymetrów! Pod maską umieszczono silnik V8 o pojemności aż 6,75 litra. Wykrzesano z niej 420 koni mechanicznych i potężne 875 niutonometrów momentu obrotowego. Zapewnia to potężnej limuzynie osiągi godne pojazdów sportowych – przyspieszenie do 100 km/h zajmuje bowiem tylko 6,7s. Pomimo wagi wynoszącej 2450 kilogramów potrafi się rozpędzić do 270 km/h. Za komfort jazdy i właściwości jezdne odpowiada zawieszenie złożone z wielu wahaczy oraz komputerowo sterowane adaptacyjne elektro-hydrauliczne amortyzatory. Cena? „Jeżeli pytasz o cenę, to cię na niego nie stać” – brzmi popularne powiedzenie marki Rolls- Royce, które z powodzeniem możemy zastosować także w przypadku naszego Bentleya. Niech więc pozostanie owiana dyskretną mgiełką tajemnicy…
Marka: Bentley Continental R
Moc: 420 KM Pojemność silnika: 6.75 l. Waga: 2450 kg 0-100: 6, 7 s. Prędkość max: 270 km Rok: 1996