Harley-Davidson zaprezentował gamę motocykli na 2014 rok, w skład której wchodzi siedem modeli Touring, Trike i Custom Vehicle Operations (CVO) przebudowanych w ramach projektu Rushmore, którego celem było kompleksowe udoskonalenie każdego aspektu wrażeń z jazdy na podstawie opinii klientów.
Efektem czteroletniego programu rozwoju produktu, w ramach projektu Rushmore, jest wprowadzenie pionierskiej technologii i udoskonaleń konstrukcyjnych, które zmienią oczekiwania od motocykli turystycznych. Udoskonalenia w ramach projektu Rushmore można podzielić na cztery kategorie zdefiniowane przez klientów:
Prowadzenie: Pewne prowadzenie zapewnia ulepszony reflektor LED Daymaker i reflektory z podwójnym halogenem, połączony układ hamulcowy Reflex z systemem ABS oraz silniki Twin-Cooled Twin Cam 103 i Twin Cam 103 o podwyższonej mocy.
Multimedia: Nowy system multimedialny Boom! z kolorowym ekranem to połączenie dźwięku o doskonałej jakości, łączności Bluetooth, funkcji poleceń głosowych, technologii syntezy mowy, nawigacji GPS oraz możliwości podłączenia intercomu i radia CB w jednym module.
Wrażenia: Od nowej owiewki typu Batwing z wlotem powietrza Splitstream po dopracowane miejsce pasażera, właściwości aerodynamiczne i ergonomię – wszystkie te czynniki mają na celu poprawę komfortu.
Styl: Poprawiono kształt i ergonomię wielu elementów, takich jak bagażnik Tour-Pak oraz kufry o nowym kształcie z praktycznymi zapięciami One-Touch, błotniki o płynnych liniach, lżejsze koła ze stopu aluminium oraz przełączniki umożliwiające intuicyjną obsługę.
Te elementy w ramach projektu Rushmore zastosowano w następujących modelach motocykli Harley-Davidson na 2014 rok: Road King Classic, Street Glide, Electra Glide Ultra Classic, Electra Glide Ultra Limited, Tri Glide Ultra Classic, CVO Ultra Limited oraz CVO Road King. Do nowości Harley-Davidson na 2014 rok zaliczają się również limitowany fabryczny custom CVO Softail Deluxe, model Dyna Fat Bob o nowej stylistyce oraz wprowadzenie systemu ABS do wszystkich modeli Sportster (jako opcja w modelu Iron 883).
Harley-Davidson opracował od nowa stylistykę Dark Custom modelu Fat Bob. Do wyróżniających się elementów można zaliczyć nowy ścięty tylny błotnik z wbudowanym podwójnym, tylnym światłem LED z obwódką. Wszystkie chromowane elementy zastąpiono czarnymi, m.in. jednostkę napędową, osłonę filtra powietrza, osłony tylnych amortyzatorów, półki typu triple clamp, obwódki reflektorów, konsolę oraz osłonę akumulatora. Pełne koła z aluminium są pomalowane proszkowo na czarno i wykończone wygrawerowanym laserowo logo Harley-Davidson oraz paskiem na obręczy.
Jednym z modeli, z serii limitowanych motocykli CVO na 2014 rok, jest nowy model CVO Softail Deluxe – najwyższej klasy motocykl turystyczny custom wyposażony w zdejmowaną przednią szybę, system nawigacji GPS, reflektor LED Daymaker, zdejmowane kufry i oczywiście wyrazisty lakier oraz potężny silnik Screamin’ Eagle o pojemności 1800 cm3, który jest nieodłącznym elementem programu CVO.
Na europejskie drogi wjeżdża też Tri Glide Ultra Classic. Unikatowe podwozie zapewnia komfort jazdy i przyczepność, którą dodatkowo poprawiają wydłużony i wzmocniony przedni widelec oraz nowy amortyzator skrętu. Trójkołowy tourer także skorzystał na ulepszeniach wprowadzonych w ramach Projektu Rushmore. Otrzymał on mocniejszy silnik Twin Cam 103, reflektor LED Daymaker, przeprojektowaną owiewkę (po testach w tunelu aerodynamicznym), przeprojektowane przełączniki – czytelne i łatwiejsze w obsłudze, wygodniejsze miejsce dla pasażera i znacznie powiększone kufry.