Aktywizacja pomorskich przedsiębiorców i działanie na rzecz rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw – takie zadania stawia przed sobą Pomorski Klub Biznesu. To inicjatywa właścicieli firm i kadry zarządzającej pomorskimi firmami. Członkowie klubu aktywnie wspierają się w kontaktach zawodowych i towarzyskich, rozwijając i propagując inicjatywy, postawy i działania sprzyjające rozwojowi przedsiębiorczości. Jedną z takich inicjatyw jest program Wybieram Pomorskie. Logo z takim hasłem pojawiać się będzie na produktach pomorskich firm. Chodzi o to, aby rozwijać w konsumentach świadomość, że kupując produkty lokalne, wpływają na rozwój przedsiębiorczości, a co za tym idzie – na poprawę sytuacji choćby na rynku pracy. Generalnie program ma przynieść korzyści wszystkim stronom: firmom – bo ich produkty będą chętniej wybierane przez klientów, klientom – bo dostaną lokalny produkt czy usługę najwyższej jakości, społeczeństwu – bo firmy będą chętniej zatrudniać przedstawicieli lokalnych społeczności. I samorządom – bo z tytułu zwiększonego zatrudnienia pobierać będą zwiększone podatki. Już teraz widać, że spójna wizja promocji odwołująca się do lokalnego patriotyzmu przynosi coraz lepsze efekty. – Coraz więcej firm przystępuje do programu, gdyż zwiększa się świadomość tego, iż wspólna polityka marketingowa jest jednym z czynników budujących przewagę konkurencyjną. Natomiast edukacja społeczeństwa w zakresie tego co regionalne, produkowane przez pomorskich pracowników w pomorskich firmach, ma być gwarancją ciągłości i płynności istnienia przedsiębiorstw, miejsc pracy oraz dochodów – mówi Andrzej Stankiewicz, wiceprezes Pomorskiego Klubu Biznesu. Do programu Wybieram Pomorskie zapraszane są również gminy i instytucje. Ostatnio certyfikat przystąpienia do programu odebrał między innymi Jerzy Włudzik, wójt gminy Kosakowo, uznawanej za jedną z najbardziej atrakcyjnych i rozwojowych gmin w Polsce. – Rozwój lokalnej przedsiębiorczości nie jest możliwy bez dobrej współpracy z samorządem. Gminy są przecież współodpowiedzialne za rozwój firm działających na ich terenie. My doskonale sobie zdajemy z tego sprawę i z całego serca wspieramy każdą sensowną inicjatywę mającą na celu propagowanie lokalnego biznesu, aktywizację lokalnych społeczności i wszelkich działań mieszczących się w zakresie strategii społecznej odpowiedzialności biznesu – powiedział „Prestiżowi” Jerzy Włudzik. W podobnym tonie wypowiada się Adam Drzeżdżon, burmistrz Helu. Jego zdaniem program ma szansę na spektakularny rozwój. – Lokalny patriotyzm jest na Pomorzu, a na Kaszubach szczególnie, bardzo mocno zakorzeniony. Gdy do tego dodamy atrakcyjny produkt lub usługę – to sukces murowany – mówi z przekonaniem. Wybieram Pomorskie to sztandarowa inicjatywa Pomorskiego Klubu Biznesu. Klub prowadzi jednak szereg innych, mniej formalnych działań mających na celu dotarcie do jak największej liczby przedsiębiorców. Przynajmniej raz w miesiącu organizowane są towarzyskie nieformalne spotkania, przebiegające w luźnej atmosferze, mające na celu wzajemne poznanie się, nawiązanie kontaktów najpierw towarzyskich, a być może później także biznesowych. – W grupie raźniej, to wiadomo nie od dziś. Gdy w jednym miejscu spotyka się grupa ludzi, którzy się lubią, szanują, mają do siebie zaufanie, to jest duża szansa na wspólne interesy i przedsięwzięcia biznesowe – mówi Andrzej Stankiewicz. Pomorski Klub Biznesu nie jest towarzystwem zamkniętym, hermetycznym. Klub otwiera swoje drzwi zarówno dla firm dużych, średnich, jak i dla mikroprzedsiębiorstw. Jakub Jakubowski
Pomorski Klub Biznesu
zaprasza