Gdańska Fundacja Przedsiębiorczości podsumowuje pierwsze półrocze realizacji strategii integracji branż kreatywnych w ramach międzynarodowego projektu Creative Cities. Wśród działań podejmowanych przez Fundację znalazły się m. in.: spotkania networkingowe Creative Mornings, warsztaty Creative Workshops, podróże biznesowe Creative Trips, czy Collective Design, w ramach którego przedstawiciele branż kreatywnych otrzymywali przestrzeń do promocji i sprzedaży swoich produktów oraz usług.
Gdańska Fundacja Przedsiębiorczości zorganizowała 6 spotkań networkingowych, które zgromadziły łącznie ponad 510 uczestników.
Creative Mornings i Creative Workshops
Ich założeniem było stworzenie możliwości do nawiązwania relacji biznesowych. Każde spotkanie poświęcone było innemu tematowi – uczestnicy dzięki prelekcjom wygłaszanym przez zaproszonych specjalistów mogli dodatkowo zdobyć wiedzę m. in. z zakresu: marketingu, sprzedaży, sposobów motywacji oraz technik przeprowadzania burzy mózgów. Z kolei Creative Workshops to możliwość rozwijania własnych umiejętności w zakresach ważnych dla osób pracujących w branży kreatywnej. Dotychczas odbyło się 9 warsztatów, w których uczestniczyło 200 osób. Creative Workshops cieszyły się bardzo dużym zainteresowaniem – chęć wzięcia udziału zgłosiło aż 320 osób. Tematy były zróżnicowane – można było nauczyć się filcowania, malowania na odzieży czy dekorowania cupcake’ów, a także reagowania na skargi i krytykę klienta lub planowania kampanii reklamowej w internecie.
Collective Design i Creative Trips
Collective Design to inicjatywa stworzona z myślą o promocji utalentowanych projektantów i prezentacji ich niepowtarzalnych wyrobów szerokiemu gronu odbiorców. W jej ramach udostępniona została sień w atrakcyjnej lokalizacji, przy Długim Targu 39/40, gdzie przedstawiciele branż kreatywnych bezpłatnie mogli prezentować swoje oryginalne wyroby. W zorganizowanych do tej pory trzech edycjach wzięło udział 26 firm. Przedstawiciele branż kreatywnych mieli też okazję do nawiązywania kontaktów i wymiany doświadczeń z przedsiębiorcami z Genui, Karlskrony, a w przyszłości z Lipska, w ramach organizowanych tam targów designu.
Gdańska Fundacja Przedsiębiorczości realizuje projekt Creative Cities we współpracy z partnerami z Niemiec, Włoch, Słowenii i Węgier. Głównym założeniem międzynarodowego projektu jest wypracowanie zasad tworzenia i rozwijania klastra branż kreatywnych na terenie Metropolii Gdańskiej. Klaster ma inicjować współpracę sektora MMSP, uczelni wyższych, administracji publicznej oraz instytucji badawczych. Jego zadaniem będzie integracja środowiska sektora kreatywnego, zwrócenie uwagi na jego potencjał, a także stworzenie przestrzeni do rozwoju i wymiany doświadczeń w sakli międzynarodowej.
Do branż kreatywnych zaliczane są: reklama, architektura, sztuka, rękodzieło, projektowanie graficzne i wzornictwo przemysłowe, przemysł filmowy i muzyczny, fotografia, media, gry komputerowe i oprogramowanie, wydawnictwa oraz sztuki sceniczne.