Niech przemówią liczby

Karol Kacperski

Bogaty w wydarzenia, publikacje i projekty – tak w skrócie wyglądał ostatni rok w redakcji „Prestiżu”. Prowadziliśmy działania na wielu frontach, stając się aktywnym uczestnikiem licznych inicjatyw. Towarzyszyliśmy swoim partnerom biznesowym w kluczowych dla nich momentach. Konsekwentnie realizowaliśmy swoją misję, dostarczając twórcze, ale i obiektywne materiały, które wykraczają daleko poza granice Trójmiasta, tworząc w ten sposób medium o niezależnym głosie w świecie dziennikarstwa.

Miniony rok był dla redakcji „Prestiżu” okresem intensywnej pracy i wielu wyzwań, a, że 2025 rozpoczął się podobnie, dopiero teraz nadszedł czas na podsumowania.

Działalność redakcyjna

Rok 2024 to 12 numerów „Prestiżu” w łącznym nakładzie 36 000 egzemplarzy, które co miesiąc trafiały do 750 wybranych lokalizacji oraz na wyjątkowe trójmiejskie eventy. W związku z rosnącą liczbą zapytań uruchomiona została usługa wysyłkowa, która w tym roku będzie dalej rozwijana.

Wiele trójmiejskich firm powierzyło „Prestiżowi” tajniki swoich biznesów, licząc na ciekawe ich przedstawienie szerokiemu gronu odbiorców i tak też się stało, a łączna liczba artykułów sponsorowanych to 136. Niektórzy zdecydowali się na reklamy graficzne w naszym wykonaniu, takie akcenty ukazały się w minionym roku aż 222 razy.

Nie można pominąć także bagatela 234 artykułów redakcyjnych opisujących wszystko to, co Pomorzanom bliskie - w tym aż 39 wywiadów z przedstawicielami trójmiejskiego środowiska biznesowego, kulturalnego i społecznego. A do tego 59 felietonów pisanych przez 6 felietonistów, wnoszących bieżące komentarze na temat, tego co boli, cieszy i zastanawia mieszkańców Trójmiasta i okolic.

Nie zabrakło także tak cenionych rubryk jak Pojedynek Rysowników, a dokładnie 12 batalii z udziałem 24 artystów, czy Made in Tricity, w której opisanych zostało 10 lokalnych twórców z pieczołowitością i kunsztem kreujących biżuterię, ozdoby, dekoracje i różnego rodzaju czaso- i przestrzenioumilacze.

Social media

2024 rok wzmocnił rozwój mediów społecznościowych „Prestiżu”, którego profile obserwuje coraz więcej osób, bo już prawie 24 000. Największym zainteresowaniem cieszą się relacje z wszelkiego rodzaju wydarzeń – kulturalnych, lifestylowych i motoryzacyjnych takich jak: Festiwal Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni, Sopot Wave, Wieczory DeLuxe czy premierowe pokazy aut. Na drugim miejscu uplasowały się tematy związane ze sztuką (malarstwo Ewy Juszkiewicz, wystawa „Mogę wam opowiedzieć o sobie o nas” w PGS, rzeźby Igora Mitoraja i Grand Press Photo z udziałem redakcyjnego fotografa Karola Kacperskiego). Tuż obok była muzyka i Open’er Festiwal oraz Salt Wave by Porsche. Nieustanny entuzjazm towarzyszy publikacjom prestiżowych wywiadów – i tych obszernych okładkowych, jak ten z aktorem Mirosławem Baką, nieruchomościowym concierge Adamem Dubiellą czy Adamem Świerżewskim rektorem ASP, i tych krótszych - jak z autorem kryminałów Cyrylem Stone czy Sebastianem Sołtysem, prezesem LPP Logistics. Czytelników najbardziej nurtują tematy związane z rozwojem Trójmiasta i kwestie deweloperskie takie jak ostatnie działania na terenie Młodego Miasta w Gdańsku. Jednak w minionym roku media społecznościowe „Prestiżu” najbardziej wrzały pojawieniem się na Pomorzu Przewodnika Michelin i gwiazdkami oraz wyróżnieniami przez niego przyznanymi, a było ich sporo.

Patronaty „Prestiżu”

Od 16 lat „Prestiż” jest partnerem najważniejszych wydarzeń rozgrywanych na Pomorzu, wspierając lokalne inicjatywy i projekty zgodne z wartościami i misją magazynu. Patronat „Prestiżu” to nie tylko okazja do szerokiego dotarcia, ale i podkreślenie rangi eventu.

Czytelnicy cenią sobie bieżącą informację o najciekawszych wydarzeniach kulturalnych, społecznych i biznesowych, których magazyn wsparł aż 205 w minionym roku. Prestiżowe Kroniki przedstawiające lokalne eventy cieszą się niesłabnącym zainteresowaniem, a w 2024 roku pojawiło się ich aż 100. W magazynach ukazało się łącznie 98 zapowiedzi wydarzeń. Redakcja odwiedziła 108 wernisaży, 58 festiwali o najróżniejszej tematyce, 32 imprezy, 15 edycji targów, 14 pomorskich konferencji oraz 7 gali. Żywo współpracowała także z 21 instytucjami kultury.

Pod kątem tematyki dominowały wydarzenia muzyczne, filmowe i żeglarskie, ale zaraz po nich był teatr, literatura oraz design. Kolejne miejsce ex aequo zajęły kultura i sztuka, a następne w kolejce była gastronomia i jazda konna. W targach i konferencjach najczęściej przewijała się moda, sztuka, design i rękodzieło. Nie zabrakło także psychologii, motoryzacji, edukacji, transportu, nieruchomości i oczywiście biznesu.

Subiektywny Top 10 wydarzeń

„Prestiż” pokusił się o subiektywny ranking najbardziej prestiżowych imprez. Co ciekawe selekcja pokazuje pełen przekrój tematyczny począwszy od sportu i jazdy konnej (Międzynarodowe Oficjalne Zawody w Skokach – CSIO) oraz żeglarstwa (Trójmiejski Puchar Żeglarski), przez Europejskie Forum Nowych Idei, teatralny Festiwal Szekspirowski, muzyczny Inside Seaside, aż po Samorządowy Kongres Finansowy Local Trends. Sztukę projektowania reprezentuje tu Gdynia Design Days, a literaturę – Gdańskie Targi Książki oraz literacko-społeczno-polityczny Festiwal Miasto Słowa z Nagrodą Literacką GDYNIA. Całość zwieńcza Nagroda Pomorska Gryf Gospodarczy promująca przedsiębiorczość. Redakcja cieszy się, mogąc kolejny raz patronować tym wyjątkowym wydarzeniom.

Autorskie eventy

„Prestiż” to także organizator autorskich eventów. Do najbardziej rozpoznawalnych należą Wieczory DeLuxe oraz Sopot Wave – w 2024 roku łącznie odbyły się 3 imprezy. Wszystkie charakteryzowały się wyrafinowaną atmosferą, starannie dobranym programem artystycznym i obecnością znanych osobistości ze świata kultury i biznesu.

Wieczory DeLuxe to cykl ekskluzywnych spotkań biznesowych, połączonych z angażującymi debatami. W minionym roku dwie edycje wydarzenia przypadły na pierwsze półrocze, a dokładnie na marzec oraz czerwiec -odpowiednio w Sopot Marriott Resort & Spa oraz w Restauracji Bulaj - i zgromadziły 150 oraz 260 gości.

Sopot Wave łączący biznes, modę, żeglarstwo, sztukę i muzykę z szeroko rozumianym lifestylem to event, który na stałe wpisał się w kalendarz trójmiejskich wydarzeń, zanim zastopowała go pandemia. W tym roku wrócił po 5 latach, a pozytywny odbiór pozwala mieć nadzieję na kontynuację. Wydarzenie niczym orzeźwiająca fala wnosi to, co aktualnie jest na topie, prezentuje trendy, inspiruje, a wszystko to w nowoczesnej, dynamicznej i energetycznej oprawie. Październikowy Sopot Wave w sopockiej restauracji Mudo zebrał 400 gości – przedstawicieli biznesu, kultury, sztuki, sportu i medycyny.

Wspólne wysiłki zespołu „Prestiżu” zostały także docenione w kraju. Dziennikarka redakcyjna Justyna Sienkiewicz-Baraniak otrzymała wyróżnienie za nominację do nagrody głównej SGL Local Press przyznawanej przez Stowarzyszenie Gazet Lokalnych. W finale konkursu w kategorii "Wywiad" znalazła się rozmowa z Anną Bańkowską „Zabiłam Anię, zburzyłam Zielone Wzgórze”, opublikowana w jednym z wydań Prestiżu.

W 2025 roku „Prestiż” będzie kontynuować swoją misję informowania o najważniejszych wydarzeniach i trendach w Trójmieście, przedstawiania lokalnego środowiska biznesowego oraz promowania kultury oraz inicjatyw społecznych.